1

Onderwerp: o o wat de ik fout?

Hallo :-)

Morgen is mijn man jarig, een mooie gelegenheid om mijn eerste taart te bakken dacht ik zelf.
Heb gekozen voor een Moscovisch gebak. Precies het recept gevolgd, en in plaats van dat het omhoog is gekomen is het gewoon nog net zoveel als wat ik er aan beslag in heb gegooid,maar dan als cake.

Een dun laagje dus wat ik echt niet door 2 en kan snijden om te vullen.laat staan bekleden met marsepein.

2

Re: o o wat de ik fout?

hoe lang heb je gemixt?
heb je wel echt met een mixer gemixt en niet met een keukenmachine?
hoe hoog was de temperatuur van je oven?
waren de eieren op kamertemperatuur, of kwamen ze uit de koelkast?

3

Lang genoeg gemixt?
Alles wel op kamer temperatuur?
Voldoende eieren.
Dat is eht eerste wat in me opkomt.
Wel balen zeg.
Is mij ook wel eens gebeurd en heb toen gewoon nog een kapsle gebakken en van die 2, 1 taart gemaakt

4

o balen meid. de andere hebben al de vragen gesteld en hebben er meer verstand van ben pas net bezig zoals je weet hoop dat het nog lukt.

5

hoe lang heb je gemixt? Geen idee. minuut of 10

heb je wel echt met een mixer gemixt en niet met een keukenmachine? Met een mixer en dan gardes erin

hoe hoog was de temperatuur van je oven? 175 graden ( hete lucht oven )

waren de eieren op kamertemperatuur, of kwamen ze uit de koelkast? De eieren waren op kamer temperatuur.

Heb er idd ook al aan zitten denken om er nog 1 te maken en die er dan boven op te leggen.

6

wat je nog kan proberen is de eieren ff in een warm bakje water leggen voor je ze gaat gebruiken en eventueel de over verhogen dat doe ik altijd ik begin op 150 graden 15 min en dan 175 graden de rest maar ik maak de biscuit heb geen ervaring met de moscovisch.

7

Oke, die moscovisch leek me zo makkelijk haha. Niet dus.
Denk dat ik morgen kijk of ik hem toch door de midden krijg en dan een dun laagje banketbakkersroom er tussen en marsepein er over. Hebben we gewoon een mini taartje