1 Laatst bewerkt door e.b.m. (22-07-2009 19:24)

Onderwerp: Chocotaart, amarettocr

Ik wil voor mijn collega's een chocoladetaart maken met amarettocr

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

2

Re: Chocotaart, amarettocr

Ik doe vaak gewoon 2 laagjes amaretto creme, maar dan wel van echte drank. (Amaretto en ik zijn een goed duo :D) Onder elke laag een dun crispy chocolaagje. Is heeeeeel erg lekker en tot nu toe favoriet bij heel veel mensen. Dan vervolgens chocofondant omheen, had ik al gezegd dat dit zoooooo heel erg lekker is???

Maar nog een beetje slagroom door de creme klinkt ook errug lekker zeg!

Maar misschien is een laagje jam wel lekker erbij? Of tremperen met amaretto?

3

Ik heb laatst de chocobiscuit gevuld met bitterkoekjespudding (Mona) Dit was ook errug lekker, en volgens mij ook goed te combineren met amaretto...

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

4 Laatst bewerkt door Boska (23-07-2009 16:20)

kiwi schreef:

Ik doe vaak gewoon 2 laagjes amaretto creme, maar dan wel van echte drank. (Amaretto en ik zijn een goed duo :D) Onder elke laag een dun crispy chocolaagje. Is heeeeeel erg lekker en tot nu toe favoriet bij heel veel mensen. Dan vervolgens chocofondant omheen, had ik al gezegd dat dit zoooooo heel erg lekker is???

Maar nog een beetje slagroom door de creme klinkt ook errug lekker zeg!

Maar misschien is een laagje jam wel lekker erbij? Of tremperen met amaretto?

Hoe maak je zo'n dun laagje crispy chocola?

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Crispy laagje maak ik altijd met een zakje smeltchocolade van dr. Oetker. E dan streepjes van choco maken op je biscuit. Lekker, lekker!

6 Laatst bewerkt door e.b.m. (23-07-2009 21:25)

Doe je bewust streepjes chocola ipv een heel laagje (dun)? (Vind je een heel laagje niet lekkerder?) Dat had ik nl. in gedachte om te doen (zoals in Viennetta ijs).

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

7

ik doe altijd een dun laagje net als in het ijs ja en door vele een hit bevonden!

8

e.b.m. schreef:

Doe je bewust streepjes chocola ipv een heel laagje (dun)? (Vind je een heel laagje niet lekkerder?) Dat had ik nl. in gedachte om te doen (zoals in Viennetta ijs).

Ik doe het ook altijd en inderdaad bewust maak ik een soort spinneweb van chocolade omdat het lekker eet...is het meer een soort verrassing (hoewel het web toch vrij dicht gesponnen is ;)) en het snijdt veel makkelijker. Bij een dichte laag choc gaan de zijkanten omhoog staan bij het snijden en drukt de taart wat in elkaar.