1

Onderwerp: Miss Piggy en Kermit koekjes

Voor het eerst koekjes gemaakt. Ik dacht dat ik die wel "even" zou versieren met fondant.... Dat viel tegen. Ben er wel 2 uur mee bezig geweest!! Ik heb het koekjes recept van Peggy Porschen gebruikt, maar ik vond het verschrikkelijk moeilijk uitsteken, het brokkelde steeds uit elkaar. Iemand tips? En bij wie kan ik icing leren spuiten?
http://i32.tinypic.com/140j1w7.jpg

http://i25.tinypic.com/s3hhkm.jpg

http://i32.tinypic.com/30i8fmd.jpg

2

Re: Miss Piggy en Kermit koekjes

Wat onwijs gaaf!!!! Sorry, ik kan je niet helpen aan tips. Dit staat ook nog op mijn to do lijst!!

3

Ze zien er hartstikke mooi uit.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

4

Helemaal leuk en superknap voor eerste koekjes! :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

5

zooo die zijn leuk!!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Leuk, maar toch niet maar twee koekjes in twee uur hoop ik.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

7

heeel erg leuk!!

groetjes José

8

LucyBW schreef:

Leuk, maar toch niet maar twee koekjes in twee uur hoop ik.

Ja, echt waar, 2 koekjes in 2 uur. Het ging niet sneller. Ik zat te klungelen met de zwarte lijntjes (fondant gaf af, ik had er teveel zwart in gedaan).

9

Supergaaf! En tsja... ik zie veel verschillende kleuren / tinten en dat mengen kosdt ook tijd en dan de ogen van miss Piggy... Het is niet iets om massa productie van te maken, maar dat je al met al met alle details en die dunne lijntjes ( spuitwerk of fondant rolletjes?) een uur per koekje kwijt bent? Verbaast me niks! Maar het is wel een schitterend resultaat!
Enne... spuiten gaat niet sneller hoor! Dat moet drogen, veel kleuren is lastig, je kan namelijk ook niet te weinig icing hebben omdat je anders niets in je spuitzak hebt... Hou je weer veel over, hihi. M

Groetjes Sas

10

Wat een vrolijke koekjes, volgens mij gaat er heel wat tijd inzitten.

A cupcake a day keeps the doctor away ;)

11

Geweldig!!

12

Erg leuk gemaakt....

13

kei leukkkk   enne ben wel benieuwd waar je die koekjesuitstekers vandaan hebt  :+

Select, make, bake!

14

Angeliek1973 schreef:

kei leukkkk   enne ben wel benieuwd waar je die koekjesuitstekers vandaan hebt  :+

De koekjes uitstekers heb ik via Ebay gekocht. Er staan daar altijd zulke leuke uitstekers! Ze moeten helaas wel altijd uit Amerika komen, dus de verzendkosten hakken er dan in. Ik heb pas ook uitstekers van de Simpsons en Looney Tunes gekocht. Die ga ik van de week uitproberen.

15

leipoh schreef:
Angeliek1973 schreef:

De koekjes uitstekers heb ik via Ebay gekocht. Er staan daar altijd zulke leuke uitstekers! Ze moeten helaas wel altijd uit Amerika komen, dus de verzendkosten hakken er dan in. Ik heb pas ook uitstekers van de Simpsons en Looney Tunes gekocht. Die ga ik van de week uitproberen.

ohhh   :/  daar snuffel ik ook best vaak maar ben deze nog niet tegengekomen    :s   en klopt vind de verzending soms ook een beetje te ergg voor alleen maar wat uistekers ofzo, dan denk ik laat maar weer zitten :Y   ja of ze moeten echt zoooooo leuk zijn, zoals deze dan bv he :D

dus als ik ze via Ebay koop dan is t via Engeland... maar nu nog even gelijk een vraagje :o
ik  heb wel eens gehoord dat die uitstekers van Amerika stukken groter zijn dan die van hier zeg maar, is dat nu eigenlijk ook zo ?

Select, make, bake!

16

Heeeeel mooi!

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

17

Heel erg leuk!

18