1

Onderwerp: Taart probleem.

Hier de rechterkant....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BJ3PEZHC.jpg

En hier de linkerkant de kant die inzakte?????

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4PZF3K4C.jpg

Hoop dat het een beetje te zien is.
De taart stond al enige tijd uit de koelkast, omdat ik met de decoratie bezig was.
Heb de taart helemaal ingesmeerd met botercreme recept van 100gr mix, 50gr poedersuiker en 250gr boter.

De rechterkant bleef strak en aan de linker kant begonnen er weer luchtbellen te ontstaan.
Herkent iemand dit....

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

Re: Taart probleem.

even een vraagje, je zegt 100gr mix, 50 gr pooedersuiker en 250 boter??

voor zover ik weet is het 100gr mix, 100gr poedersuiker en 200ml water en 250 boter....
En dan beter niet om mee af te smeren, voor 100% zekerheid, omdat er water in zit. Je kunt dan beter 1:1botercreme gebruiken.

maar nu weet je nog niet waardoor het mis ging... en ik ook niet....

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

om af te smeren gebruik ik ook altijd 1:1 en er is nog niets gaan verzakken. ooit een keer met de mix uit de webshop afgesmeerd en toen had ik wel luchtbellen in de taart. dus misschien dat het wel daar aan ligt.
dus misschien volgende keer 1:1 (dus 250 gram boter en 250 gram suiker) gebruiken om af te smeren.

succes.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

4

Misschien door de warmte :)?

Groetjes Laura!

5

tipsytaartje schreef:

even een vraagje, je zegt 100gr mix, 50 gr pooedersuiker en 250 boter??

voor zover ik weet is het 100gr mix, 100gr poedersuiker en 200ml water en 250 boter....
En dan beter niet om mee af te smeren, voor 100% zekerheid, omdat er water in zit. Je kunt dan beter 1:1botercreme gebruiken.

maar nu weet je nog niet waardoor het mis ging... en ik ook niet....

Normaal gebruik ik ook het normale recept met het water, maar ik vond hier een berichtje van iemand met dit recept, zelf vind ik 1 op 1 niet lekker en dit gaat prima vind ik niet zo heel zoet.

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.