1

Onderwerp: Opa wordt 80!

Hoi hoi,

Mijn opa wordt op 28 juli 80. Dus heeft mijn moeder een surprise party georganiseerd.
Eerst gaan we BBQen en daarna wil ze een soort van taartenbuffet.

Mijn moeder wil graag dat ik taartjes maak met verschillende smaken. Ze organiseren wel vaker "eetavondjes" waarbij ze allerlei toetjes en taartjes neerzetten en overal maar kleine stukjes van eten. Dus is niet de bedoeling dat de taarten echt in taartpunten gesneden worden zoals je normaal bij een verjaardag zou doen. Vandaar dat ik zat te denken aan 3 taartjes van 15 cm en een appeltaart.
Er komen ongeveer 25 mensen.

Nu komt de vraag. Wat voor vullingen vinden jullie het lekkerst/zouden jullie gebruiken? En wat zal ik als decoratie op de taarten maken?

Ik hoop dat jullie leuke idee

Re: Opa wordt 80!

Misschien is dit een idee?

http://img43.imageshack.us/img43/6088/kzqggvd5se.jpg

of dit:

http://img520.imageshack.us/img520/3708/c35fciwzgx.jpg

Dit zijn blanda-bolletjes van 12 cm.
Vullingen misschien wat algemeen houden, aardbeien, kersen, abrikozen, chocomousse...

Succes ermee.

If live gives you lemons, make lemonade!

3 Laatst bewerkt door Suzaphin (25-07-2009 17:44)

Echt een heel leuk idee. Dit ga ik doen! Nu nog de vraag waar ga ik ze mee vullen.
Heb al een proeftaartje gemaakt en deze gevuld met botercreme met verse aardbeien en aardbeienjam

Mijn idee

4

Aardbeienmousse met chocolade mousse
Baileysvulling met slagroom
Chocolade fudge met citroenkwarktaart pudding van mona

Klinkt lekker toch??

5

Hi hi,

Zal ik een geheimpje verklappen?? Ik lust helemaal geen taart, geen slagroom en bijna geen fruit (behalve appel).Maar vind het wel heel leuk om te maken. Vandaar dat ik het zo moeilijk vind om smaken te bepalen.
Bedankt voor de tips, klinkt als leuke en lekkere combinaties (voor de mensen die het gaan eten).

Ja, het is allemaal met uitstekers gemaakt. Dus lekker simpel en een leuk effect.

Ik vind de vullingen van Knutsel erg lekker klinken!.
Aardbeienvulling combineer ik ook vaak met vanille.

7

Hoi Ans,
wat een leuke taartjes, welke maat is dit?

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

Dat is de blanda 12 cm.