1

Onderwerp: Gesmolten chocola door botercreme

Ik heb wel eens gelezen dat mensen chocolade smelten en door de botercreme mengen. Als je een taart daarmee vult kan die dan nog in de vriezer zonder dat de vulling hard blijft na het ontdooien?

Andere optie zou natuurlijk chocopasta zijn of chocoladeglazuur van Dr. Oetker?

Groetjes Marlies

2

Re: Gesmolten chocola door botercreme

ik meng het wel met de botercrememix, met gewone botercreme heb ik nog nooit gedaan! Je zou wel gewone chocoladepasta door de botercreme kunnen mengen, is erg lekker en blijft gewoon zacht

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

ik meng het met ongezouten tafelboter die zacht is en blijft en met gezeefde poedersuiker!

4

Maar met de BC mix blijft ie dus ook zacht na het invriezen/koelen? Kan me wel voorstellen dat die buiten de koelkast zacht blijft maar vraag me af of hij niet hard wordt door de kou...

Groetjes Marlies

5

Ik heb laatst caramelfudge door de botercreme gedaan, die werd gewoon hard!
En aangezien chocola ook hard wordt na het smelten lijkt het me wel hard worden. Ik moet het eigenlijk nodig eens proberen want een taart met frambozenvulling en witte chocola door de botercreme lijkt me zaaaaaaaaaaaalig!

6

dr zit toch boter doorheen, dan word het toch niet meer hard...

7 Laatst bewerkt door saskiahuisman (24-07-2009 17:35)

Kadohke schreef:

ik meng het wel met de botercrememix, met gewone botercreme heb ik nog nooit gedaan! Je zou wel gewone chocoladepasta door de botercreme kunnen mengen, is erg lekker en blijft gewoon zacht

Hoi,

Dat heb ik ook een keer gedaan, maar doe ik niet meer, want de botercreme werd daardoor erg vet.
Ik had toen een chocopasta van de AH gebruikt, misschien dat het daar aan ligt?

Ik meng heel vaak chococallets (van Callebouts) door de botercreme, en dat gaat altijd goed en is ook heel erg lekker! Ook als je de taart invriest.