1

Onderwerp: Welke materialen heb je nodig om een strik te maken

Ik ben bezig met mijn mega bestelling wat een geld, haha maar dan heb ik ook wat. Wat voor materialen heb ik nodig voor het maken van een strik ik zag op een andere site Strip Cutter voor 8,95 en hier zag ik iets voorbij komen over ribbon cutter van 21,96. Wat is het verschil? En voor in de toekomst hoe maken jullie een strik met een ander kleur randje erom? Heb je daar dan weer andere materialen voor nodig?

Re: Welke materialen heb je nodig om een strik te maken

fondant
tylose

ik neem aan dat je de lussenstrik bedoelt zoals ie op tartacadabra staat uitgelegd...

dan gebruik ik deze om de lussen recht te krijgen
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=77

maar dat zou je ook kunnen doen door langs een liniaal te snijden
en voor de sliertjes langs de lus de sugarcraftgun, dat wordt toch het mooist

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ja dat bedoel ik inderdaad, dankjewel.
Wat gebruiken hun daar voor roze vakje? Ik ben nieuwschierig maar ik moet ook nog beginnen en ben ook enorm enthousiast.

dat lange ding? dat is een lege tappit, dan heb je direct de juiste maat.

2lussen zijn geloof ik 23 bij 2,5cm.... zoiets in ieder geval... :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ik heb inderdaad fondant en tylose gebruikt. Ik heb met een liniaal en het cuttingwiel gewerkt. Ik heb 14 lussen gemaakt van 13 bij 2,5 cm  en nog 4 linten om over de taart te leggen.

6

tipsytaartje schreef:

fondant
tylose

EN.....geduld!!! Laat de lussen rustig drogen....dat komt de stevigheid ten goede ;)

Succes!!!

7

Ik heb de maat van de strik eerst op karton getekend en deze als mal gebruikt. Zo snij je ook recht.
Dan heb je geen extra (dure) mallen nodig. Maar de sugargun is wel heel handig voor de randjes ernaast. Dit lukt je bijna niet met de hand denk ik.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

Ik haak graag even in op dit onderwerp. Heb afgelopen week een workshop gevolgd en een eerste taart gemaakt. Mijn wens was een strik maar dat bleek te ingewikkeld en tijdrovend.
Mijn vraag is, als je de tylose door de fondant mengt, is die strik dan nog eetbaar of wordt dat te hard en te droog?

9

De strik is in principe nog eetbaar, maar de meeste mensen vinden het niet lekker meer! Als de tylose door het eten weer vochtig wordt, wordt het een beetje
'slijmerig' wat ik zelf associeer met behanglijm.
Sommige kineren schijnen het wel gewoon lekker te vinden.

10

Ik heb mijn strik gemaakt van MMF. Daar hoefde geen tylose door en dan is hij goed eetbaar. Als je van een stuk harde zoetigheid in je mond houdt!

Mijn kinderen vinden het heerlijk, maar ik zelf eet alles wat hard is geworden ook al niet meer op. Veel te zoet ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.