1

Onderwerp: koekjespers

Ik heb een handmatige en een electrische koekjespers om uit te proberen.
Ze werken alletwee wel leuk, maar het deeg komt niet uit zichzelf los uit de pers.
Wie weet hier een handigheidje voor?

2

Re: koekjespers

Hallo t.slingerland,

Je had je berichtje in een verkeerde rubriek geplaatst, vandaar dat ik je berichtje even heb verplaatst!

Groeten, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Ik heb hetzelfde probleem...daarom gebruik ik dat kreng nooit. Je kunt het koekjesdeeg op een bord spuiten. Daar blijft namelijk aan plakken. Dus het deeg laat dan wel los van de pers. Alleen blijft het koekje vervolgens aan het bord hangen natuurlijk. Hoe dan ook, het worden geen charmante koekjes kan ik je vertellen.

4

Ik heb kort geleden eem elektrische gekocht. Gebruik een ingevette bakplaat, geen bakpapier en ook geen bakspray. Het deeg blijft er dan een beetje aan kleven en dan gaat het veel makkelijker. Vul het ding niet helemaal, maar zorg dat er geen luchtbellen in zitten. En last but not least, maak het deeg vooral niet te vloeibaar.
Dan gaat het goed!

5

bij mij lukt het prima, als ik de deeg wat steviger maak dan wat het recept aangeeft.
deeg wat ietsjes aan de zachte kant is blijf kleven.