1 Laatst bewerkt door Studio Taart (24-07-2009 13:02)

Onderwerp: Hallo!

Hai allemaal,

Hier een ontzettende beginneling die eens iets wil proberen! Ik heb deze site al aardig door zitten neuzen nav een tip en dat lijkt allemaal reuze leuk!

In ieder geval: heb een dochter van 6, we wonen in Heerenveen en helaas zit ik door de crisis sinds 1 juli in de WW. Goed moment om eindelijk eens met een hobby te gaan beginnen!

Groetjes!

I'm not bossy, I just have better ideas...

2

Re: Hallo!

Welkom hier!!
In de webshop krijg je volgens mij alles wat je nodig hebt..

Dank je wel! Ik zag inderdaad een heleboel in de webshop, maar morgen had ik gepland om te gaan stoeien met mijn eerste taart. Ik zoek dus een tip voor een winkel waar ik terecht kan ;-)

4

Welkom op de forum

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

Toch even verder zitten kijken in de webshop en de moed zakt me in de schoenen haha. Ik zie dat de bakvorm die ik heb niet goed is? De vormen in de webshop zijn helemaal glad, degene die ik heb heeft van die putjes in de bodem, kan dat wel of niet? Welke materialen heb ik echt nodig om te kunnen beginnen? Ik heb ondertussen een simpel recept voor een basisbiscuit, een kersenvlaaivulling en botercreme, dus dat moet gaan lukken. Voor het bekleden heb ik als basis 500 gram fondant nodig en dan nog extra ter decoratie 250 gram in een andere kleur.

Zo ver ben ik tot nu toe... Verder is het me nog een raadsel ;-)

6

welkom hier en niet de moed laten zakken ;-)
je bakvorm kan je prima gebruiken hoor als het goed is krijg je 1 gladde kant en dan 1 kant met die putjes, hou je met die putjes gewoon aan de onderkant en dan de gladde kant boven ( eventueel beetje bijsnijden dat ie helemaal vlak is) met een schilmesje en tandenstoker kom je ook al een heel eind om te decoreren en wat andere dingen die je gewoon in de kast hebt liggen veel verschillende vormpjes om rondjes uit te drukken, misschien dat je zelf marshmellowfondant kan maken dan hoef je niets te bestellen in de shop recept staat in de linkerkant bij recepten, succes ermee

Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat.

Ik heb de bestelling gisteren al de deur uit gedaan en vandaag mijn slag geslagen bij de Ikea. Zowel die rvs ronde schaal van 20 cm als het pakketje met taartsnijder, spuitzak, spuitmondjes etc. en 2 van die buigbare planken. Zo nog even naar de Action om te neuzen wat ze daar hebben.

Ben ook nog bij de bakker langs gegaan en die verkopen in een ander filiaal een dorpje verderop in ieder geval marsepein in verschillende kleuren en ik moet nog even vragen of ze evt. ook fondant hebben.

Het begint er in ieder geval op te lijken en ik heb er zin in om morgen te beginnen!!!

8

Welkom ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl