1 Laatst bewerkt door Belinda Buitenhuis (23-07-2009 19:24)

Onderwerp: afscheidstaartje voor de juf

Mijn dochter gaat naar groep 3 na 2,5 jaar bij juf ingrid te hebben gekleuterd. Reden voor een afscheidstaartje. Hierbij heb ik gekozen voor de uil van Debby Brown. Helaas was de uil een beetje aan de zware kant waardoor de taart aardig indeukte. Ik dacht dat kan wel zonder steunpilaren, niet dus. De juf en de kinderen waren er in ieder geval erg blij mee.
De letterlineaal had bijna weer door de kamer gesmeten. Ik krijg de letters/cijgers er niet uit. Van alles geprobeerd met tylose en zonder, insmeren met maizena en crisco, maar helaas niets helpt. Heeft iemand nog een gouden tip????

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y4H6UK4G.jpg

Bedankt voor het kijken.

2

Re: afscheidstaartje voor de juf

ff bij de tweede img een / ervoor. Dan kunnen we de taart ook zien :D

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Oow hij is leuk zeg. Heel gaaf gemaakt.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

leuk gedaan ziet er gaaf uit

5

Mooi hoor, ik doe mijn tappits altijd even (minuutje) in de vriezer, dan krijg ik het iig met marsepein er zo uit

Groetjes Ingrid

indu schreef:

Mooi hoor, ik doe mijn tappits altijd even (minuutje) in de vriezer, dan krijg ik het iig met marsepein er zo uit

Misschien een stomme vraag maar alleen de tappits of nadat je deze al hebt gedrukt in de marsepein (dus met marsepein erin)?

7

Oh ik vind'm echt wel heeeeel erg leuk!!

Groet,
Lobelia

8

nog een tip: plasic folie over je marsepein en dan met de tappit uitdrukken. De letters blijven dan gewoon liggen, ipv dat ze in je tappit gaan zitten. Met een kaasschaaf oid pp een bord/plank leggen, even de vriezer in en daarna kan je ze op de taart leggen. Door het vocht na het vriezen blijven ze gelijk plakken (dus geen eetbare lijm/water nodig).

9

Gave uil!!
En een tip: geen marsepein meer gebruiken voor tappits..
Ik gebruik marsmellowfondant, dun uitrollen, huishoudfolie erover spannen en tappitten maar :P
Ze liggen zo voor het oprapen en je tappits blijven schoon..

10

goed gelukt

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

11

juist leuk zo, is gewoon een hele zware uil die kwam aanvliegen en een deuk in de taart maakte met de landing, maakt t grappig vind ik (en trouwnes ik zie eigenlijk helemaal niet zo dat ie is ingedeukt)

nu officieel verslaafd aan taartjes, koekjes en cupcakes

12

Voor de tappits gebruik ik wel tylose, nadat ik dat door de marsepein of fondant heb gedaan laat ik het balletje een half uurtje liggen. Dan dun uitrollen, uitsteken en met veel geduld uittappen. Daar moet je een beetje een handigheidje in krijgen, dan gaat het wel. Heb je vroeger op school oot propjes weggeschoten met je geo-driehoek? Zo werkt het een beetje... Heb ik geleerd van FunLovin Linda, en het gaat me vrij goed af, al is het per letter verschillend hoor!

Hele gave uil! Is die helemaal geboetseerd of van biscuit? Hij gaat in elk geval wel bij mijn favo's!!!

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

13

Ik doe de fondant dun uitrollen. De lettertappit dan in de fondant drukken en dan schuif ik er even mee over het werkblad. Het werkblad strooi (bepoeder) ik vooraf een beetje met  maizena zodat de fondant niet plakt. Dan haal ik voorzichtig met een kopspeldje de fondant uit de tappit. In het begin gooide ik deze dingen ook door de kamer maar het oefenen en veel geduld heeft bij mij geholpen. Je moet even de "slag" te pakken krijgen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. 

Compliment voor de mooie uil.

14

Wat een leuke taart!! Zal de juf wel blij mee zijn geweest.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

15

Ontzettend leuk gemaakt!!!

16

leuk

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9