1

Onderwerp: kleuren bert en ernie

wie kan mij een beetje vertellen welke kleuren ik het beste voor bert en ernie kan gebruiken. ik wil voor de jongste eind aug een taart maken met hun erop gepuzzeld. alle tips zijn welkom. alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn zoveelste vraag. :)

2

Re: kleuren bert en ernie

niemand die me kan helpen?

ik zou wat uittesten. bert oranje is gewoon oranje. Voor ernie zou ik wat uitproberen. wat lemonyellow en tipje golden yellow

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Uhm.. Bert is Geel en Ernie Oranje.. :D

5

zover was ik ook maar je hebt toch ook de kleertjes enz. misschien iemand die al een keer een taart heeft gemaakt met hun. ik heb nogn iet veel kleurstof dus wilde nieuwe erbij gaan aanschaffen vandaar mijn vraag zodat ik niet tig potjes heb voor niks

6

Als je deze taart ziet, en die is nog vet gaaf ook, zie je heel goed de kleuren die gebruikt zijn: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=58793
Ik kom uit op: rood, oranje, geel, groen, blauw, wit & zwart.....
Ik zelf ben begonnen met de basisset van wilton: rood, blauw, geel en bruin.
Ik heb er toen een potje zwart bij gehaald..
Met rood en geel maak je oranje enzovoort dus je kan met deze set heel veel kanten op..
ik hoop dat je hier wel wat aan hebt.. :)

7

tipsytaartje schreef:

ik zou wat uittesten. bert oranje is gewoon oranje. Voor ernie zou ik wat uitproberen. wat lemonyellow en tipje golden yellow

whahahahaha ik heb me echt rotgelachen om je tirza!!

Voor Ernie zou ik zelf een tipje bruin bij de oranje doen, dan krijg je een wat minder fellere kleur.

8

bedankt voor jullie antwoorden ik zit nu te denken om deze set te bestellen hier kom ik we een eind mee denk ik of niet?
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=460

9

Dat weet ik wel zeker, leuke set!! :Y

10

Glitter schreef:
tipsytaartje schreef:

whahahahaha ik heb me echt rotgelachen om je tirza!!

Voor Ernie zou ik zelf een tipje bruin bij de oranje doen, dan krijg je een wat minder fellere kleur.

mijn hemel, het kwartje viel zelfs niet toen ik je bericht las! t duurde even...
misschien komt het omdat er geen kwartjes meer bestaan...? :think:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

Ik heb laatst een ernie taart gemaakt.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=59146

ik gebruik de kleurstofen van wilton. Voor ernie heb ik rode fondat gemaakt en gele.  en dan telkens een stukje rode fondat bij de geel doen net zo lang tot je de goede kleur oranje krijgt.  Ik kreeg met de oranje kleurstof van wilton niet de juiste kleur namelijk ;)  n als je geel met rood mengt krijg je die harde kleur oranje.
Voor de kleding heb ik rood , blauw en geel gebruikt ( streepjes)  ik had een voorbeeld knuffel hier van mijn zoontje ;)