1

Onderwerp: Help! fondant smelt!

Ik heb mijn taart vanochtend uit de vriezer gehaald en laten ontdooien op het aanrecht. Het was alleen best warm vandaag en nu is mijn fondant aan het smelten! van de figuurtjes die erop zaten is al het nodige vanaf gedropen:( Wat nu?  De taart is daarna in de koelkast gezet maar heb het gevoel dat het er niet bepaald beter op maakt. Nu in de werkkast gezet waar het iets koeler is als in de kamer. Wat moet ik doen, en hoe komt het? Wat kan ik de volgende keer het best doen als ik de taart uit de vriezer haal?

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (22-07-2009 11:13)

Re: Help! fondant smelt!

Hoi,

Als je de taart uit de diepvriezer haalt, moet je deze niet meteen op het aanrecht laten ontdooien, maar eerst een paar uur met zak en al in de koelkast zetten. Nu is de overgang te groot, van heel koud naar heel warm. Dat gaat niet goed.
Voortaan dus eerst een paar uur in de koelkast. Als de zak condens vertoont, haal je de taart uit de koelkast en zet je deze op een droge koele plek.
Het is wel afhankelijk van je vulling. Als je een vulling van melkproducten gebruikt, moet je de taart in de koelkast bewaren. Heb je alleen botercreme gebruikt, dan mag deze buiten de koelkast. Maar met het warme weer is dat geen goed idee. Dus als je je koelkast niet zo laag zet, kun je de taart in de koelkast bewaren. Dus op stand 1 zetten ipv op stand 4 of 5.
|Je kunt nu nog proberen om 'm te redden met een ventilator. Niet erop laten blazen maar erlangs. Ik hoop dat je het dan gaat redden.
Succes met je taarten.