1

Onderwerp: cc: hetzelfde recept als voor gewoon (glutenvrij) biscuit?

Hallo.

Ik wil graag cc gaan maken voor de eerste keer.
Nu bak ik glutenvrij en wil ik graag weten of ik het volgende recept, wat ik ook voor taartbiscuit gebruik, ook voor cc kan gebruiken.

3 eieren schuimig mixen met 3 eetl heet water
150 gr suiker en 1 zakje vanille suiker er door mixen.
150 gr glutenvrij meel erboven zeven en er snel doorheen scheppen.
Bakken: 10 min op 150 graden en 20 min op 175 graden.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Suzanne

2

Re: cc: hetzelfde recept als voor gewoon (glutenvrij) biscuit?

Ik vermoed, dat hier hetzelfde geldt als bij

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Ah...bedankt voor de tip!
Ik zal eens iets gaan uitproberen deze week. Dit recept van de site die je me doorgaf komt idd ook overeen met het recept dat ik op deze site had gevonden. Behalve dan het meel natuurlijk.

Ik ga eens aan de slag....
Ben helemaal bevangen van het taartenbakvirus....

Groetjes!
Suzanne

4

move-----> bakken en vullen

5

Ik gebruik voor cupcakes altijd het recept van Nigella, wat hier naast bij de recepten staat. Dan gebruik ik i.p.v zelfrijzend bakmeel glutenvrij meel en bakpoeder ( Kuchen en Keckse  van Schar en dan 1,5 theelepel bakpoeder ).
Zijn niet van gewone glutencc te onderscheiden zeggen ze hier thuis.

6

Oke...dat laatste recept heb ik dus gemaakt vanmiddag...met glutenvrij meel.
Ze smaken heerlijk maar ze komen schots en scheef uit de oven....het lijken wel topsy turvy cupcakes! Ook leuk maar liever niet....
Tijdens het bakken kwam het beslag eruit en puilde over de randjes. Heb ik er misschien teveel beslag in gedaan? Hoe veel beslag doen jullie erin?
Ik heb gebakken in zo'n siliconen vorm voor 12 stuks...heb er geen papieren cupje in gedaan. Het cakeje plakte ook een beetje aan de vorm vast. Misschien niet lang genoeg gebakken?
Weet iemand raad?

7

soezzy schreef:

Oke...dat laatste recept heb ik dus gemaakt vanmiddag...met glutenvrij meel.
Ze smaken heerlijk maar ze komen schots en scheef uit de oven....het lijken wel topsy turvy cupcakes! Ook leuk maar liever niet....
Tijdens het bakken kwam het beslag eruit en puilde over de randjes. Heb ik er misschien teveel beslag in gedaan? Hoe veel beslag doen jullie erin?
Ik heb gebakken in zo'n siliconen vorm voor 12 stuks...heb er geen papieren cupje in gedaan. Het cakeje plakte ook een beetje aan de vorm vast. Misschien niet lang genoeg gebakken?
Weet iemand raad?

Mijn eerste tip is dan: w

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl