1

Onderwerp: botercreme

Ik heb nu een aantal taarte gemaakt, maar om een of andere reden is mijn botercreme altijd klonterig hoe lang ik hem ook mix.
Ik gebruik de mix uit de shop en met roomboter, wat doe ik verkeerd?
Bij de workshop die ik gevolgd heb was de botercreme heel mooi glad.
Wie heeft een goed recept waar ik wat mee kan???

Groetjes Miranda

2

Re: botercreme

Zeef je de mix als je hem afweegt?
Daarna pas het water toevoegen en dan goed doorroeren met de garde zodat er geen klontjes meer in zitten.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

de mix zeven deed ik inderdaad niet, wist ik niet.
En dan de bakkerspoedersuiker ook zeven.
En hoe krijg je de boter mooi glad dan?
Gebruik je daar dan ook roomboter voor?

Sorry voor de vele vragen, maar frusteert een beetje dat het klontert haha

4

ik ken het probleem. mijn oplossing : de boter even zacht laten worden in de magnetron (een halve minuut of zo). en dan later laten opstijven in de koele kast

5

Ja, de boter moet

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

Ik zeef niks :nooo Mix, water & poedersuiker goed met de garde en minimaal 15 minuten laten staan, liever langer (een uur of zo). Vervolgens boter (geen margarine!) die op kamertemperatuur is goed zacht mixen, mix-mengsel erbij en op hoge snelheid 2x 4 minuten mixen (na 1[sup]e[/sup] 4 minuten even kanten & bodem schrapen).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

roomboter bewaar ik niet eens in de koelkast, dus altijd op kamertemperatuur. en dan idd net zoals marianne.

8

ik doe m'n roomboter altijd een half minuutje in de magnetron, dat het zacht is maar nog niet zo slap dat het gaat smelten. en dan laat ik hem eerst draaien en gooi stukje bij beetje de mix erbij