1

Onderwerp: Een vraag over reliefmatten

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af hoe het nu precies werkt met een reliefmat. Ik neem aan dat je je marsepein uitrolt en daarna je mat erin drukt?

Gaat het bekleden dan lastiger omdat je dan wellicht met het aandrukken op je taart je relief eruit drukt?

Ik heb nog geen mat maar ik vind al die taarten bij de parade met relief zo gaaf. Vandaar mijn vraag.

Groetjes
Ineke

2

Re: Een vraag over reliefmatten

Inderdaad marsepein uitrollen, reliefmat erop leggen en met je roller eroverheen. De marsepein met de mat op de taart en de mat er voorzichtig afhalen. Taart even in de koeling, zodat de marsepein wat steviger wordt. Daarna voorzichtig afwerken, niet te veel smootheren.

Groetjes, Elly

3

kan dit ook als je een hele taart wilt bekleden met een werkje of moet je dan de speciaale rollers hebben?

kan voor de hele taart.
waarom zou jee daar speciale rollers voor nodig hebben? het relef zit in de mat

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

relief vervormt altijd wel een beetje als je het over de taart legt, niet op de bovenkant, maar wel bij de zijkanten.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

6

Hoi,

Dank voor de antwoorden. Ik ga me er wel een keer aan wagen. Vind het er super uitzien.

ik vind het een lastig werkje hoor met die mat. het verschuift erg snel zeker bij grotere taarten. oefening zal hopelijk kunst baren.

succes in ieder geval!

8

heb ook een vraagje?
maar ik rol de marsepein op een plasticzeil uit en dan leg ik hem erop en dan haal ik het plastic eraf!
hoe krijg ik dan het relief? wat als ik het zo zou doen dan krijg ik het relief aan de binnenkant!
(ik haal het plastic eraf als hij op de taart ligt)

dan raad ik aan de reliefmat neer te leggen, je folie met uitgerolde marsepein erop leggen, folie eraf halen. marsepein verder uitrollen op het relief en dan verderzoals je normaal gewend bent.

@ maaike, als je het andersom doet, dus ipv mat op marsepein, de marsepein de mat uitrolt, verschuift het ook niet

groetjes Tirza     

10

ik dacht dat die matjes kleiner waren dus niet voor een hele taart konen. vandaar mijn vraag. had ook rollers gezien met relief erop.

11

je hebt kleine en grote. maatje a5 papier /a4  en bijna een m2. dat zijn de matjes van benison of wilton die je hier vaak ziet, die swirls en bloemen enzo

groetjes Tirza     

12

Ik denk dat Jolanda80 bedoelt dat er rollers en matjes zijn en welke het beste zijn voor een taart.

Ik heb ook gezien dat er brede en smallere rollers en matjes zijn.
Voor een grote taart moet je denk ik altijd de grote rollers/matjes hebben anders krijg je het er nooi in 1x op.
Is de kleine roller/matje alleen voor het bekleden van cc of kan je hier ook een grote lap bekleding decoreren? Wie geeft antwoord?

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

13

tipsytaartje o ok dat wist ik niet ik heb alleen maar keine matjes gezien en rollers dus ging ervanuit dat de rollers voor hele taarten waren zeg maar. ooit leer ik het hihi.