1

Onderwerp: Schelpen 'kleuren'

Ik wil straks een taart (voor afstudeerfeestje van vanavond) decoreren met schelpen.
Nu kan ik twee dingen doen:

1. schelpen allemaal in het wit en dan met pearl lustre spray bespuiten voor een glansje

2. schelpen schilderen of dusten. Mijn vraag is dan: welke van de twee (of allebei), in aanmerking genomen dat ik vooral gel-kleurstoffen in huis heb (Americolor en Wilton) en maar twee of drie dusting-colors.
En hoe doe ik dat dan zo dat het echte schelpen lijken?

Ik heb al wel zitten rondkijken naar voorbeelden van schelpentaarten, maar daarmee kom ik er nog niet helemaal uit.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

2

Re: Schelpen 'kleuren'

Je kunt de schelpen een beetje marmeren met bruin en blanke marespein/fondant en dan dusten. Welke dust kleuren heb je?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik heb alleen lichtroze en goud om te dusten en ik heb ook nog pearl-achtige dust (magic sparkles ofzo?)

4

Ik heb nu twee taarten gemaakt met schelpen die ik heb gekleurd, ik heb gewoon de gel van wilton gebruikt, en die heel dun gemaakt met water, dan heel voorzichtig strepen trekken over je schelpen....heel dun werken. Ging prima!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DBIQDY76.jpg

Groetjes.....Laura

5

Dankjewel voor de tip!

6

LauraV schreef:

ik heb gewoon de gel van wilton gebruikt, en die heel dun gemaakt met water, dan heel voorzichtig strepen trekken over je schelpen....heel dun werken. Ging prima!

ik zou de kleurgel verdunnen met blanke alcohol (bv jenever, wodka), dat droogt sneller op dan water. Met water heb je ook kans dat het blijft plakken.