1

Onderwerp: Hoe hoog moet het dijkje?

Vandaag heb ik mijn 2e taart gemaakt. Hij is best mooi geworden maar ik zit nog met het dijkje/afsmeren. Misschien dat ik te veel vulling in de taart doe maar ik hou gaten over aan de zijkant. Hoe hoog is julie dijkje?

Alvast bedankt.
groetjes anja

Ps heeft iemand weleens botercreme proberen te maken met roomkaas? Lijkt mij wel lekker maar ik weet niet of het lukt.

2

Re: Hoe hoog moet het dijkje?

Dijkje moet zo hoog als je je vulling wilt smeren :)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Ik doe vaak in plaats van een dijkje spuiten een dijkje maken door de gleuf die ontstaat tussen de lagen dicht te smeren bij het afsmeren. En dan natuurlijk niet de vulling tot aan de rand laten komen dat spreekt voor zich.

Vind het wel zo makkelijk werken. Merk alleen wel dat de lagen door de hoogte van de gleuven minder mooi aansluiten. De taart wordt dan minder strak als zonder vulling.

Groetjes Marlies

4

ok dank voor jullie reacties, ik heb nu na een dubbele dijk ook alsnog wat aangevuld nadat ik ze terug op elkaar gestapeld had.

gr Anja

5

Hier ook geen dijkje. Na het vullen, tijdens het afsmeren de kieren vullen en dan in de koelkast, gaat perfect!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

Heeft iemand misschien eens een foto van hoe zo een dijkje eruit ziet...?
Zou ik erg mee geholpen zijn.

Alvast bedankt.
Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

7

MirKool schreef:

Heeft iemand misschien eens een foto van hoe zo een dijkje eruit ziet...?

Op tartacadabra.nl staat een how to taart vullen, inclusief dijkje :)
Na het vullen druk ik de taart trouwens nog even aan op de bovenkant. Evt kieren vul ik op met een spuitzak, daarna afsmeren.

8

Als je spuitmonden in huis heb kan je met spuit mond nr 12 van Wilton jou dijkje maken en werkt echt perfect en dan moet de vulling tot aan de bovenkant van de dijk vullen.

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".