1

Onderwerp: help bruidstaart probleem

Hoi hoi,

Ik mag de bruidstaart maken voor mijn nichtje voor a.s. vrijdag. Nou hebben we afgesproken dat bovenop de letters van hun voornamen komen in dik marsepein. Dus in 3d... Ik heb ze vorige week woensdag gemaakt en het droogt gewoon niet snel genoeg. Wie heeft er tips om sneller te laten drogen..

De letters zien er ongeveer zo uit als deze, alleen zijn ze wel een stukkie groter en ook dikker..

Er zit mega veel tylose in naar mijn idee, dus dat kan het niet zijn...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CFUPXAFQ.jpg

Het kan toch niet zo zijn dat de letters inzakken middenop de taart...

2

Re: help bruidstaart probleem

even in de oven op lagere temp. misschien??
Ik gebruik normaal alleen fondant en dat droogt snel..

3

IK heb weleens gelzen hier, dat ze ze in de oven doen op 50C een half uurtje
zelf geen ervaring mee mischien even verder op het forum zoeken, Het staat erop.

4

Mijn ervaring: marsepein wordt gewoon niet hard......
Fondant met tylose (maar dat weet je waarschijnlijk al) wel. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

ik zet tegenwoordig de ventilator op dingen die ik snel wil laten drogen, maar ik werk wel met fondant dus of dat werkt met marsepein, geen idee...

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

6

In marsepein zit gewoon te veel vet,.. dat zal niet drogen
Zo heb ik ongeveer 3 maanden geleden een marsepijnen babietje gemaakt en hier in de vitrine gelegd.. is nog steeds niet hard..

Nog een keer met fondant doen.. dat redt je wel

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Kun je er niet iets doorheen doen naast de tylose? Ik las laatst dat iemand gumpaste gebruikte voor heel strakke letters, kun je dat misschien mixen met marsepein? Geen idee of het dan w

Groet,
Lobelia

8

Je kunt ook flowerpaste gebruiken. Wordt heel erg hard

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

9

ik zou ze ook of met gumpaste maken of fondant...marsepein hard echt niet uit...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com