1

Onderwerp: zwart wil niet (beetje SPOED)

Ik heb sugerflair black extra besteld en wil nu grijs maken of desnoods zwart (voor n laptop), maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik gebruik nu fondant omdat ik de achterkant hard wil maken met tylose (zodat deze recht op blijft staan), hij blijft blauwig en naar mijn idee heb ik er echt al veel ingedaan.

wie heeft er tips???

Ik moet om te bekleden ook nog zwart gebruiken om dus een soort gelijke kleur te krijgen, maar als dit al niet lukt (GRRRR)

Of nog andere kleurstof bestellen (iemand had het eens over de kleur NEGRO zwart maar die kan ik niet vinden in de webshop).

p.s. ik heb al gezocht maak kan het juiste antwoordt niet vinden

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: zwart wil niet (beetje SPOED)

euh, dat gaat heel lastig worden hoor! wit en zwart = grijs, zeg maar... :S  Marsepein kleurt veel makkelijker zwart en zal met veel tylose ook nog wel zwart worden hoor.
Als oplossing, je bent nu toch al aan het kleuren geweest. Dit gewoon gebruiken en dan met alcohol de zwart wat verdunnen en met een kwastje later er overheen verven, dan heb je zeker een zwarte laptop.

Suces

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

bedankt Carina

ok, beetje alcohol (van de apotheek??) in een bakje mengen met kleurstof? wordt het een soort verf?

nog meer ideeen zijn welkom

marsepein en tylos wordt naar mijn weten niet hard genoeg om recht op tekunnen staan, vandaar mijn keuze voor fondant

4

Nee, geen acohol van de apotheek gebruiken hoor, dat is niet eetbaar.
Gebruik liever Wodka met wat kleurstof erin, dat werkt heel goed, wordt het mooi zwart.

5

Als je nog een nieuwe kleurstof wil bestellen, waarom bestel je dan niet voorgekleurde fondant of marsepein via de webshop, dat heb ik laatst ook gedaan. Vooral rood en zwart is gewoon bijna niet zelf te kleuren, daarvoor heb je zoveel kleurstof nodig.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

6

nikki69 schreef:

Als je nog een nieuwe kleurstof wil bestellen, waarom bestel je dan niet voorgekleurde fondant of marsepein via de webshop, dat heb ik laatst ook gedaan. Vooral rood en zwart is gewoon bijna niet zelf te kleuren, daarvoor heb je zoveel kleurstof nodig.

Idd, zwart en rood kleur ik echt niet zelf. Gewoon de voorgekleurde kopen als het kan.

7

Die kleur is inderdaad een beetje paars blauwig, maar ik vind dat hij na verloop van tijd toch echt wel zwart wordt. Ik weet niet of je de tijd hebt, maar even een paar uur laten liggen helpt.
Voor rood en zwart gebruik ik het liefst Americolor of Spectrum.

8 Laatst bewerkt door anneke79 (14-07-2009 07:56)

rood kleur ik al vanaf het begin zelf en gaat er goed, had eerst wilton christmas red, nu sugerflair extra red maar deze nog niet gebruikt.

zwart marsepein had ik idd kant en klaar maar omdat ik begreep dat zwart te maken is met kleurstof (als je de goede hebt) heb ik het besteld

@diddle love; ok zal wodka halen (kan andere sterke drank ook?)

ben er gister avond mee verder gegaan, want het moet zaterdag echt hard zijn, hij is nu donker blauw. Ga nog proberen te verven, nieuw bestellen kost te veel tijd. Dan heeft het maar 2 dagen om te drogen en dat lijkt me te kort.

9

andere sterke drank kan ook. als het maar niet te veel smaak heeft (en zeker geen kleur !!)

ik gebruik altijd calvados.

10

@mikado, ik zal eens ff kijken bij mn schoonvader die heeft altijd het een en ander staan (hmm, bedenk me dat ik ook nog een fles bacardi heb)

jenever werkt ook prima!

12

ik heb een mini flesje wodka gekocht, en het wordt idd echt zwart. Het enige nadeel is dat het niet heel erg snel droogt, maar het resultaat was wel goed

13

Ik gebruik alleen de zwarte en de rode fondant/marsepein voorgekleurd...
want die krijg je nooit mooi van kleur zelf vind ik...;)

14

marliesb schreef:

Ik gebruik alleen de zwarte en de rode fondant/marsepein voorgekleurd...
want die krijg je nooit mooi van kleur zelf vind ik...;)

ik ook! Na het meerdere malen te hebben geprobeerd, bespaar ik me een hoop ergernis door het gewoon voorgekleurd te kopen :Y

Veel liefs Rafaëla