1

Onderwerp: Hoe dik bekleed je je taart

Hoi,

Op filmpjes enzo met de uitleg van bekleden dan bekleden ze de taart met fondant die minstens 0.5cm dik is. Maar dat is toch veel te dik?
Ik probeer altijd zo dun mogelijk maar dan scheurt het wel vlug.

Hoe dik doen jullie dat?

Re: Hoe dik bekleed je je taart

let erop dat veel filmpjes amerikaans/engels zijn, daar bekleden ze sowieso de taarten heel dik en dubbelop.
bij mij is het denk ik 0,3 / 0,4 cm...

bekleden hoort trouwens in rubriek bekleden...

[move] ----> bekleden

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Butterfly82 schreef:

Hoi,

Op filmpjes enzo met de uitleg van bekleden dan bekleden ze de taart met fondant die minstens 0.5cm dik is. Maar dat is toch veel te dik?
Ik probeer altijd zo dun mogelijk maar dan scheurt het wel vlug.

Hoe dik doen jullie dat?

Met dit probleem worstel ik ook, dus ik volg deze topic!

Arnhems Meisje 2008

Ik bekleedde eerst zo dun mogelijk, maar dan is het erg moeilijk om het mooi strak te krijgen. Inderdaad vind ik het bij die filmpjes ook erg dik. Ik houd de laatste tijd zelf ook ongeveer 3 tot 4 mm aan.
Als je wat dikker doet, is het gewoon veel makkelijker om het strak te krijgen en plooien weg te werken.

If live gives you lemons, make lemonade!

5

Hoe dik het precies is weet ik niet, maar ik doe het als volgt:

Op de site van felicitaartjes staat aangegeven hoeveel marsepein/fondant je nodig hebt voor een taart van een bepaalde omvang.
Deze hoeveelheden hanteer ik en met uitrollen houd ik in de gaten wanneer de lap er precies overheen past (2x de hoogte + doorsnede = lap past op taart).
Zo rol ik 'm niet te dun uit en houd ik niet teveel over van 't wegsnijden.
Succes!

Groetjes, Marielle

6

Ik gebruik ook de tabellen van felicitaartjes en houd altijd flink over. Toch doe ik volgens mij best een dikke laag...

Maak me nooit zo druk over de vraag of een dikke laag wel lekker is... taart hoort gewoon strak te zijn en dat lukt me niet met een dunne laag. Als je het niet lekker vindt laat je maar een stukje liggen!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be