1

Onderwerp: Bewaren op voorhand gemaakt spulletjes?

Ik ga eind augustus een bloemenmandje maken maar wil al eens aan de bloemen beginnen nu in een paar dagen verlof heb.
Maar hoe bewaar ik deze het beste?

Kan ik deze op elkaar leggen in een doosje en zo bewaren of moeten ze echt allemaal langs elkaar liggen zonder te raken?

iemand tips?

groetjes

2

Re: Bewaren op voorhand gemaakt spulletjes?

Spuit je ze van royal icing? Want dan kan het. Als je met fondant werkt, moet er voldoende tylose inzitten. Maar zowieso goed laten uitharden. Ik bewaar ze in een tupperware doosje, inderdaad op elkaar (wel losjes, niet proppen) en dat gaat goed.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Met marshmellowfondant. Vind ik het lekkerste.

Zou ik ze invriezen of in de koelkast bewaren?

4 Laatst bewerkt door e.b.m. (19-07-2009 10:12)

Ik heb zelf nog niet eerder met mmf gewerkt, alleen de gewone fondant. Ik las net dat je mmf 6-9 mnd kan bewaren. Weet niet of je een nieuw pak gebruikt of eentje die al aangebroken was? Maar anders zou ik het gezien de te overbruggen periode dan in de vriezer doen.

P.S. Wat is het smaakverschil met gewone fondant? Mmf lijkt me zo zoet.

5

Ik vind het zachter van smaak. Maar ja ieder zijn eigen smaak. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.
Het is een nieuw pak, vorige week geopend dus dat zit wel goed.

Bedankt voor de info.

6

Dan zou het volgens mij ook wel in de koelkast kunnen.

Maar ik zal die mmf de volgende keer ook 's proberen. Ben nu wel benieuwd. Misschien vind ik het ook lekkerder?

Ik vind het wel een nadeel dat alles dus hard wordt je kan het op de taart niet meer vormen, maar verder kan je prima in voren werken... Als alles gehardt is kan je ze ook op elkaar bewaren dus hoeven ze niet allemaal naast elkaar te liggen...

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

8

Ik maak de bloemen van de bloembakken altijd op voorhand,
want er gaat echt wel veel tijd inzitten met het maken van de bloemen...;)
Ik maak ze van fondant en bewaar ze in folie in een luchtdichte doos.
Bv. een Tupperwaredoos, dat gaat prima.

Succes...

9

Ik doe hetzelfde als Marliesb, ik doe tussen elke laag bloemen bakpapier en dan zo bewaren in de doos..
Zo maak ik vaak lagen met allerlei kleuren, netjes bakpapier ertussen en voila!
Mijn ervaring is wel: harde bloemen zijn niet lekker op een taart, ik zou het inderdsaad luchtdicht in een tupper doos bewaren..

10

ze worden wel hard hoor, als je ze nu al maakt van mmf. weet niet of dat wel zo lekker is, van die keiharde bloemetjes op je zachte taart.
zelf zou ik een week van tevoren beginnen.
en dan in een bakje doen met steeds een laagje bakpapier ertussen tegen het kleven.
zo doe ik het. deksel erop en dan blijven ze nog ietsje zachter.
mijn dummy die ik gemaakt heb een maandje terug van mmf is echt keihard geworden namelijk.

11

Ikzelf eet de versiering eerlijk gezegd nooit op. Ook niet als het versgemaakt is. Veel te machtig! En lekker vind ik het ook niet.