1

Onderwerp: allergie kids zoeken ook heerlijke taarten

Hallo ik ben moeder van 2 kinden een zoon van bijna 5 jaar en een dochter van bijna 3. Nu heeft mijn zoon een voedingsallergie betreffende geen tarwe, ei of melk en sommige noten.

Jullie raden het al..... moeilijk taarten en decoreren. Nu heb ik wel het een en ander zelf uitgeprobeerd maar het blijft lastig.
Ik  kan heel veel dingen maken met spelt (graan) maar deze is veel compacter dan tarwe en daar zit ook de moeilijkheid in.

Wie heeft tips voor mij want ik bak zo graag???

ilona

Re: allergie kids zoeken ook heerlijke taarten

Hoi,

Waar je heel veel info kunt vinden:
www.allergiesupermarkt.nl

Mijn dochter had lactose-intolerantie. Ik heb op die site veel informatie over kunnen vinden. Misschien ook wat voor jou? Je kunt er ook producten kopen.
Ik had toen daar de cakemix gekocht, die was erg lekker.

3

Welkom op de forum Ilona

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

4

Hoi Welkom hier,

Wat betreft  het tarwe gebeuren. Mijn zoontje eet ook geen gluten. Ik gebruik hiervoor de shar produkten, half om half met tapiocameel. Dit geeft een heel luchtig resultaat. Zonder ei, melk en noten geen ervaring. Succes met bakken.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Welkom hier en wens je heel veel bak en decoreer plezier...zo te zien hebbe de dames je al tips gegeven...succes met het maken van zo'n speciale taart ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

6

hallo allemaal, ik had ook een vraagje over bakken met spelt bloem. Ik wilde afgelopen een taart bakken voor een collega van mij die een gluten allergie heeft. Dus met speltbloem in de weer.. en beide probeersels zijn mislukt. De bovenkant was hard en binnen was het nog zacht. Terwijl de biscuit die ik met tarwebloem lukt. Heeft speltbloem een andere baktijd? Ik denk het haast wel.. of doe ik misschien iets verkeerd?

7

Welkom op dit forum !

Altijd lastig he bakken met allergi

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/