1

Onderwerp: Foto plakken ?

Hallo,

Ik heb een mooie foto gekregen en die wil ik graag bevestigen op de taart. Het is geen ouwel maar icing.
NU vraag ik me af hoe ik die foto op de taart plak ?
Normaal plak ik decoraties met een beetje water op de marsepein maar ik durf er niet met water aan te gaan, ben bang dat alles doorloopt, of is dit geen probleem ?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want de taart wordt over 2 uurtjes opgehaald.
Alvast bedankt,

Groetjes Linda

2

Re: Foto plakken ?

Zelf gebruik ik altijd piping gel. Plakt super zonder de bobbelen of kromtrekken (werkt ook met ouwel). Volgens mij staat er ook een recept van op de site. Ik koop het zelf altijd kant en klaar. Maar volgens mij gebruiken sommige hier ook royal icing. Maar daar heb ik geen ervaring mee. Succes.

3

Ik heb laatst petitfours gemaakt met daarop plaatjes van Icing. Ik heb ze met een beetje water vastgemaakt aan de marsepein..dat ging eigenlijk prima. De inkt ging niet uitlopen iig. Heb het eerder ook gedaan op een taart met de eetbare lijm uit de webshop, maar dat werkte niet, Het plakte niet en de sheet ging heel lelijk bobbelen. Met poedersuiker werkte ook niet dus mijn advies is toch een beetje water...als je het aandurft. Suc6!

4

Oke super !
Bedankt !

5

piping gel gaat heel mooi hoorde ik van verschillende mensen. Ik heb het alleen nog gebruikt om "water" te maken, leuk spul om mee te werken. Heb het wel kant en klaar gekocht(waarom moeilijk doen als het makkelijk kan dacht ik bij mezelf, toen nog eens goed het recept bekeken en zo moeilijk is het niet geloof ik :o

Avalon's magical cakes

6

Haha oke.. Waar heb je dat gekocht dan ? Bij de webshop ?  :)