1

Onderwerp: Randen koekjes komen omhoog???

Ik heb de bloemvormige cookie treat pan gekocht omdat ik die bloemen op die stokjes zo ontzettend gaaf vind! Nou ben ik van de week uit aan het proberen geweest, maar de randen van de bloem komen verder omhoog dan het midden? Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? En kun je alle recepten gebruiken voor deze koekjes?

smakelijke groetjes
patricia

2

Re: Randen koekjes komen omhoog???

weet niet welke recepten je bedoeld maar misschien zijn ze net iets te dik.

Niemand is gelukkig, wees Niemand

Ik heb juist niet zoveel in de vormen gedaan, het midden blijft alleen laag zeg mar maar de randen komen wel tot aan de bovenkant van het blik... kun je het nog volgen? Heb appeltaartmix gebruikt die ook geschikt is om koekjes mee te bakken. En met die recepten bedoelde ik eigenlijk alle zandkoekjes (of wat er op lijkt)... Welke gebruiken jullie en hoeveel per vormpje?

smakelijke groetjes
patricia

4

hoezo koekjes in vormen, ik steek ze uit, eerst deeg maken dat laat je een uur rusten in de koelkast en dan uitsteken, ik had wel deegmix van de webshop en die werden groter maar dan zet ik er daarna de uitisteker nog een keer over als ze nog een heel klein beetje warm zijn en de restjes zijn de kleinkinderen dol op en zo kan het ook met ander deeg zoals het jouwe, ik geloof zelfs dat appeltaart mix niet uitloopt

Niemand is gelukkig, wees Niemand

Ja maar ik was aan het bakken in zo'n cookie treat pan (voor koekjes op een stokje).
Vandaar de vorm, normaal bak ik ook "los" en dan heb ik ook nergens last van...

smakelijke groetjes
patricia

6

ik bak ook koekjes op een stokje, maar ik steek het stokje er pas in nadat de koekjes gebakken zijn.
Het deeg iets dikker uitrollen dan normaal, koekjes bakken zoals je gewend bent, uit de oven halen en meteen de stokjes erin steken. Koekjes af laten koelen.

Je moet erop letten dan je recept voor koekjesdeeg geen zelfrijzendbakmeel bevat, want dan gaan ze vervormen tijdens het bakken (worden groter)

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

muis28 schreef:

ik bak ook koekjes op een stokje, maar ik steek het stokje er pas in nadat de koekjes gebakken zijn.
Het deeg iets dikker uitrollen dan normaal, koekjes bakken zoals je gewend bent, uit de oven halen en meteen de stokjes erin steken. Koekjes af laten koelen.

Je moet erop letten dan je recept voor koekjesdeeg geen zelfrijzendbakmeel bevat, want dan gaan ze vervormen tijdens het bakken (worden groter)

Dus jij bakt ze zonder die speciale bakvormen?

smakelijke groetjes
patricia

8

ik had vanochtend ook dat probleem. Koekjes gebakken (o.a. van de babymold) en die waren ook helemaal uit z'n vorm gegaan! Volgende keer maar eens een ander recept proberen. Als ik koekjes op stokjes maak, steek ik er ook altijd later een stokje in.