1

Onderwerp: tips gezocht

Lieve allemaal,
Omdat ik snap dat het super irritant is om 20.000 keer dezelfde vragen te moeten beantwoorden heb ik eerst de FAQ gelezen en de zoekfunctie gebruikt, maar ik kan het 'echte' antwoord niet vinden dus heb ik toch maar een nieuw onderwerp aangemaakt. Aanstaande woensdag (22 juli) zijn mijn vader en een dochter van vrienden van mijn ouders jarig, nu heeft mijn moeder belooft dat ik de taarten bak. Ik volg nu een week lang elke dag dit forum als gast en ben sinds vandaag lid (zozo) en nu komt het: sinds ik op dit forum lees zie ik dat er zoveel bij komt kijken dat ik in mijn hoofd alles al fout heb zien gaan. De afgelopen nachten heb ik er zelfs over gedroomd, ontplofte, zwetende, scheef zakkende, verbrande, vieze kortom mislukte taarten. Wat is nu de gouden tip voor een top taart en waar moet ik voor oppassen?
veel liefs,
Lieke

2 Laatst bewerkt door Ernie (17-07-2009 01:15)

Re: tips gezocht

Pffft je bent wel ergens aan begonnen zeg! Waarschijnlijk kun je het "echte" antwoord niet vinden omdat dat volgens mij niet bestaat :think: De enige die ik kan verzinnen is "oefening baart kunst", maar daar heb je nu waarschijnlijk niet zo veel aan.

Ik zou als ik jou was

groeten, Marieke

Zonder enige twijfel kies ik voor het laatste. Die verslaving neem ik dan maar op de koop toe, ik heb ook niet zoveel kans om verslaafd te worden want vrijdag (de 24e) moet ik alweer op vakantie... Maar als oefening kunst baart ga ik gewoon heel veel oefenen :) Dat moet lukken, ik hoop dat mijn omgeving een beetje zin heeft in v

4

Leuke moeder heb je :lol: , de beloofd maar..............
Nou moet ik je bekennen dat ik (ook nog beetje beginner) ook wel eens last heb van slapeloze nachten door de taarten, zeker met dit warme weer, bang dat taarten gaan zweten, inzakken, smelten, ed...
Maar pas op!!!!! Dit kunnen ook de eerste verslavings-verschijnselen zijn!!!!! Dus, doe NU! de computer uit nu het nog kan, of houdt er rekening mee dat de verslaving ongenadig toe zal slaan!!!!!!! :D :D :D
Voor de rest kan ik mij bij Ernie aansluiten. Een gouden tip bestaat er inderdaad niet, omdat, zoals je zelf al zei, er heel veel factorenzijn waardoor een taart wel of niet kan lukken. Nu is er in de webshop biscuitmix te koop, die eigenlijk niet kan mislukken en echt h

5

LiekeMarieke,
Ik zie dat jij sneller typt dan ik. Ik ben gewoon 8! min. later met reageren! :lol:

Johanna schreef:

LiekeMarieke,
Ik zie dat jij sneller typt dan ik. Ik ben gewoon 8! min. later met reageren! :lol:

je verhaal was ook 2x zo lang ;)
Als ik een specifieke vraag heb zal ik die zeker stellen.. ik heb er inmiddels wel steeds meer zin in, heb vanacht trouwens een taartloze droom gehad. Trouwens ik woon in Linschoten (bij Woerden, bij Utrecht) ik zie dat veel mensen dat aan de zijkant hebben staan.. ga proberen te kijken of ik dat ook voor elkaar krijg..

x

7

Meid je kunt het, ga gewoon proberen en laat je niet gek maken zo zijn wij allemaal begonnen....;)
Ik heb nu na bijna 2 jaar soms nog slapeloze nachten, maar het komt allemaal wel goed...
Laat iemand je in de buurt helpen als je het niet zitten en 1 tip begin op tijd....

Succes...

Wat is op tijd? Wat is een goede planning?
x

9

Biscuits kun je nu al bakken en in de vriezer doen.
Decoraties (bloemetjes, vormpjes, letters etc). kun je van te voren maken als je goed afdekt. Taarten vullen & bekleden zou ik de dag ervoor doen.

Succes!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

En blijven de biscuits dan even lekker als wanneer ze vers zouden zijn? Of worden ze minder lekker door het invriezen?
x

11

Inprincipe is vers altijd het meest lekker, maar je proeft weinig verschil hoor. Taart wel 24uur van te voren uit de vriezer halen ;-)

12

En kun je het biscuit niet al gevuld invriezen?

13

Je kunt een taart ook invriezen als hij gevuld, afgesmeerd en bekleed is. Dan kun je hem in een taartdoos in de vriezer zetten. De dag van tevoren in de koelkast zetten zodat hij langzaam kan ontdooien.
Als je alleen je biscuits invriest kun je die ook best pas een uur tot twee uur van tevoren eruit halen :)

Groetjes Laura!

14

Maar loopt die taart dan niet helemaal uit (marsepein wegsmelt) als je hem ontdooit?

15

Nee hoor, als je hem gewoon in de koelkast laat ontdooien niet. Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad :) Ik doe ook altijd twee pedaalemmerzakken om de doos heen als ik hem in de vriezer doe. Geen idee waarom, geloof ik een keer ergens gelezen :P

Groetjes Laura!

16

LiekeMarieke schreef:

Maar loopt die taart dan niet helemaal uit (marsepein wegsmelt) als je hem ontdooit?

Nee hoor, als je de taart 24 uur van te voren in de koelkast zet gaat dat prima.
Soms vind ik de taart dan nog lekkerder omdat alle smaakjes goed doordrongen zijn.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties