Onderwerp: probleem lengte slierten sugar gun

Ik kreeg gister mijn sugar gun binnen en ik heb het meteen uitgeprobeerd. Maar nu zit ik met het volgende probleem.

Ik kon maar een heel klein beetje fondant erin krijgen en ik kreeg maar een korte lint a 20 cm (met het grootste gaatje). LANG niet genoeg om bijvoorbeeld 1 sliert rondom de onderkant van een ronde taart te plaatsen. Ik kon ook niet daarna meer fondant in doen en verder gaan...

Hoe doen jullie dat? Maken jullie korte sliertjes en dan plakken jullie ze weer aanelkaar of zetten? Dat is natuurlijk niet zo heel mooi toch?

Ik weet het niet, ik vind het wel zonde zo. :-(

Groetjes Stephanie

2

Re: probleem lengte slierten sugar gun

Wat vind jij een heel klein beetje? Ik vind namelijk dat er best wat fondant in past.

Ik maak een rolletje ter grootte van het gat en frummel zo de houder helemaal vol.
Met het grootste rondje gebruik je ook de meeste fondant, dus dat de sliert dan niet zo lang is, is logisch. Met een maatje dunner, kun je ook een nette afwerking krijgen en krijg je de sliert wel aan

Groetjes, Marielle

3

Met de grootste gaatjes krijg je inderdaad een sliert die niet lang genoeg is om om een taart heen te leggen.
Ik leg het begin van de ene en het uiteinde van de andere sliert altijd een stukje naast elkaar en snij ze dan tegelijk schuin af. Op die manier zie je de overgang bijna niet. Soms plak een bloemetje ofzo waar de slierten bij elkaar komen of leg ik balletjes tussen de verschillende slierten.

4

Voor echt rondom de taart rol ik zelf een sliert met de handen. Dan is hij uit 1 stuk. Deze hoeft toch niet zo heel dun te zijn.
Verder vind ik ook dat er best veel fondant in de gun past. Zeker voor de andere gaatjes, daar kan je hele lange linten en sliertjes mee maken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ik neem meestal de drie rondjes en dan draai ik hem op tafel wat langer.. dan draai ik het linkereinde naar me toe en het rechtereinde van mij af (snappie??). Dan wordt het een soort touw-motief!

Petr@ schreef:

Met de grootste gaatjes krijg je inderdaad een sliert die niet lang genoeg is om om een taart heen te leggen.
Ik leg het begin van de ene en het uiteinde van de andere sliert altijd een stukje naast elkaar en snij ze dan tegelijk schuin af. Op die manier zie je de overgang bijna niet. Soms plak een bloemetje ofzo waar de slierten bij elkaar komen of leg ik balletjes tussen de verschillende slierten.

Zo doe ik het ook...

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl