1

Onderwerp: pati-creme

wat is dat eigenlijk? ik kan er met de zoek functie niet echt achter komen ja dat het een vulling is mar verder?

2

Re: pati-creme

je kan het vergelijken met slagroom, die je buiten de koelkast kan bewaren.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

Heeft er iemand dit wel eens bij een groothandel (bijv. Hanos) gekocht? Hoe ziet de verpakking eruit (foto?) want ik wil dit ook nog een keer gaan halen, maar zou niet weten hoe het eruit ziet.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

4

Ik heb een keer de tip hier op het forum gelezen, dat je hiervoor (van de groothandel) Blue Band Professioneel Classique kan gebruiken. Werkt echt fantastisch!! Is steviger dan slagroom en kan enkele uren buiten de koelkast voordat het zijn stevigheid verliest (staat op de verpakking).

http://www.unileverfoodsolutions.nl/wu_cache/img/028/26718248_-197_-200.jpg

link naar de produktbeschrijving : http://www.unileverfoodsolutions.nl/pro … sique.html

Groet, Jolanda

5

dus je gebruikt het ook dan ipv de normale slagroomvulling? alleen kan je het dus moeilijk krijgen?

6

Super bedankt voor de foto en omschrijving!! Nu kan ik er naar op zoek!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

7

Het is hier in belgie moeilijk te vinden,want ik zou hem ook graag gebruiken.Overschotten kunnen ingevroren worden ,en is ook beter voor de gezondheid.

8

Invriezen gaat niet echt goed hoor! Als je het opgeklopt invriest wordt het slap..en niet opgeklopt krijg je het niet meer stijf. De enige mogelijkheid is met taart en al invriezen. Verder vind ik het erg fijn spul! Ik ben trouwens wel benieuwd wat het kost bij de groothandel...even kijken of het de moeite waard is. Ik koop nu pakken van een liter bij de tafel van 18... 5 euro per pak en vaak gooi ik daar de  helft van weg.

9

Hm, ik dacht dat Pati-cr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10 Laatst bewerkt door Jol321 (17-07-2009 09:50)

Valy schreef:

Invriezen gaat niet echt goed hoor! Als je het opgeklopt invriest wordt het slap..en niet opgeklopt krijg je het niet meer stijf. De enige mogelijkheid is met taart en al invriezen. Verder vind ik het erg fijn spul! Ik ben trouwens wel benieuwd wat het kost bij de groothandel...even kijken of het de moeite waard is. Ik koop nu pakken van een liter bij de tafel van 18... 5 euro per pak en vaak gooi ik daar de  helft van weg.

Ik heb het vorige maand gekocht bij de Sligro voor

Groet, Jolanda

11

Ik heb het vorige week nog gebruikt, maar je moet het niet te stijf opkloppen. Ik had het heel stijf opgeklopt en het restant in een bakje in de koelkast gezet. Na een dag was het net een blok, kon het in stukjes snijden met een mes haha.. maar volgens de mensen voor wie de taart was, was de vulling heerlijk..dus zal wel goed zijn. Maar dus uitkijken met opkloppen!

12

Jol321 schreef:
Marianne schreef:

valt me toch tegen

Mij niet, want dit is meer roombasis dan cremebasis. Ik vind het lekkerder van smaak (maar ik hou ook meer van koude vulling/taart).

Het sloeg bij mij met name ook op mijn veronderstelling dat het buiten de koelkast houdbaar zou zijn ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

13 Laatst bewerkt door Jol321 (17-07-2009 13:54)

Marianne schreef:
Jol321 schreef:
Marianne schreef:

valt me toch tegen

Mij niet, want dit is meer roombasis dan cremebasis. Ik vind het lekkerder van smaak (maar ik hou ook meer van koude vulling/taart).

Het sloeg bij mij met name ook op mijn veronderstelling dat het buiten de koelkast houdbaar zou zijn ;)

Begrijp ik   ;)

Groet, Jolanda

14

Ik heb het voor mijn eigen bruidstaart gebruikt zowel voor de vulling als het afsmeren en het ging super. Invriezen en ontdooien ging goed en taart was lekker niks mee aan de hand na 2,3 uur buiten de koeling te hebben gestaan.