1

Onderwerp: Een goed biscuit...het halve werk!

Hoi! Ik ben helemaal blij! Heb vanmiddag mijn 10e taart gebakken en nu is eindelijk mijn glutenvrije biscuit perfect gelukt!!!! Ik maak alle taarten glutenvrij overigens omdat mijn man en dochtertje coeliakie hebben.
Nu heb ik de goede bereidingswijze maar ik vind het vreemd dat wel of geen bakpapier gebruiken zoveel verschil kan maken.
Anyway....wat ik gedaan heb....misschien ook handig voor andere glutenvrij bakkers...

3 eieren mixen, 5 min, met 3 eetl heet water. Eieren worden schuimig.
Beetje voor beetje 150 gr suiker en 1 zakje vanille suiker erdoor heen mixen, ook ongeveer 5 min mixen.
Dan 150 gr. glutenvrij gezeefd meel (mix C van Schar) erboven zeven en erdoor heen spatelen.  (vorm 20 cm doorsnee)

Vorm bekleden, zowel bodem als de randen.
Eerst 10 min op 150 graden bakken.
Dan 20 min op 175 graden bakken.

Eruit halen, meteen storten...et voila!
Stevig, luchtig, niet droog of brokkelig!!!

Doordat de biscuit zo goed gelukt was had ik ook eens geen problemen met doorsnijden! En daardoor had ik een strakke taart die ik goed kon bekleden!!!
Ik heb helaas geen foto gemaakt....dom he....maar er is nog maar een klein stukje over....

Het was een testtaart voor mijn buren a.s. zondag. Ik had m gevuld met lemoncurd en aarbeien en jam en afgesmeerd met vanillebotercreme. Het was wel een suikerbommetje hoor....ondanks het frisse van de lemoncurd.

Groetjes,
Soezzy!

2

Re: Een goed biscuit...het halve werk!

Fijn dat het gelukt is. Zet effe je recept bij de recepten zodat iedereen het daar kan raadplegen, is altijd handig ;)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl