1

Onderwerp: Hoe maak je die mooie krulcijfers bovenop een taart

Soms zie ik hier taarten voorbij komen met die rechtopstaande krullende cijfers. Nou heb ik hier op het forum al lopen zoeken en op de site van de Wilton patroontjes. Maar niets gevonden. Is daar een malletje/template voor?

2

Re: Hoe maak je die mooie krulcijfers bovenop een taart

Bedoel je de Funcky letters??
Want daar heb je tappits van in kleine en grotere letters...

3

Nee, niet die (die heb ik al). Het zijn rolletjes (ik denk gespoten met de sugargan), gevormd tot cijfers. Aan het uiteinde iets platter gemaakt en dan gekruld. Zie ze wel eens voorbij komen op sweet sixteen en bruidstaarten.

4

volgens mij is dat gewoon een rolletje. gerold met de hand. die op laten drogen tot ie hard is en dan kun je hem rechtop zetten.

5

chantal1980 schreef:

volgens mij is dat gewoon een rolletje. gerold met de hand. die op laten drogen tot ie hard is en dan kun je hem rechtop zetten.

Inderdaad, met die toevoeging dat er tylose door de fondant (of marsepein) moet en dat je er een stokje in moet steken wat je daarna dan in je taart steekt. De cijfers kun je ook even in een oven van 50 graden laten drogen (ongeveer een half uur). Dan voelen ze nog zacht aan, maar als je er gewoon vanaf blijft, drogen ze binnen no time keihard op (althans bij fondant).

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

Thanks, die bedoelde ik ook. Maar waar het mij precies om gaat is; worden die cijfers met de vrije hand gevormd of wordt daar een template voor gebruikt. Ze moeten verhoudingsgewijs natuurlijk wel goed kloppen (en verhoudingen is nou net datgene waar ik niet zo goed in ben ;)).

7

De meeste gewoon met de losse hand hoor, je zou anders een lettertype kunnen zoeken en dat groot uitprinten.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Nou dan ga ik creatief zelf aan de frobel. Zat inderdaad al te denken om zelf iets uit te printen om in ieder geval de verhoudingen kloppend te krijgen.

Bedankt voor de tips allemaal!