1

Onderwerp: hoe ver vantevoren?

Even een vraagje,

Ik heb vandaag mijn biscuit gebakken voor de verjaardag van mijn zoontje, we vieren dat zondag.
Omdat ik zaterdag geen taart kan maken wil ik het vrijdag af hebben. Als ik de taarten vanavond al vul en afsmeer, kan dat dan tot zondag?

Iemand ervaring?

Oja ik wil hem vullen met slagroom (verstevigd) verse vruchten, saroma en ganage.

2 Laatst bewerkt door jolanda71 (16-07-2009 12:24)

Re: hoe ver vantevoren?

Zou ik niet doen hoor. Vind dat erg vroeg van tevoren.Of je moet hem vanavond invriezen tot die tijd.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

Ik zou het ook niet zover van tevoren doen of inderdaad invriezen.

Succes en alvast een fijne verjaardag van je zoontje!!

4

ik denk dat het prima kan, als je hem daarna dan niet wil bewaren :)
voor eigen gebruik doe ik dat wel eens vaker...ik doe er dan geen vullingen in die in de koelkast moeten en zet m goed koel weg (niet in de koelkast maar in de kelder of zo)
het laagje dat er omheen zit sluit de boel wel af, ik heb nog nooit gehad dat mijn biscuit droog werd

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

5

het gaat er ook niet echt om of het biscuit droog wordt, maar die slagroom zou ik zelf niet aandurven hoor om die 4 dagen te laten liggen.
dan zou ik hem invriezen. vind het niet meer een echt verse taart anders.

6

Dank voor jullie reactie's. Het is niet echt 4 dagen, namelijk vanavond vullen en zondag om 12:00 aansnijden, maar dan ga ik toch morgenochtend vroeg aan de slag. Zet de taart natuurlijk wel goed koel weg! In de vriezer heb ik geen ruimte namelijk...

7

ik zie nu inderdaad staan dat je er slagroom in wil doen....dat had ik niet gezien :)

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl