1 Laatst bewerkt door Binkie1428 (16-07-2009 12:13)

Onderwerp: Ik word helemaal GEK, spoedje aub.

Lieve allemaal,

Moet vanavond een taart afleveren mijn eerste taart bestelling, heb genoeg koekjes en cupcakes gemaakt en dat gaat prima maar nu ik wordt helemaal gek.

Het lijkt wel alsof niks wil lukken (lijkt nee het lukt echt niet), alsof ik voor het 1 een taart maak.
Ben nu bij jullie beland omdat ik echt zit te janken achter de computer.

Ik weet het gewoon niet meer, waarom lukt het niet????

Het grootste probleem is mijn fondant het is een mix van mars en fond en het is zo zacht en het scheurt zo snel ik weet niet wat ik ermee aan moet.

kunnen jullie mij helpen, aub.

lieve groetjes BInkie

ps: ik heb nu de fondant in de koelkast gedaan om het wat kouder te laten worden zodat tie wat harder wordt is dit slim of niet???

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

2

Re: Ik word helemaal GEK, spoedje aub.

Ik zou je fondant maar weer meteen uit de koelkast halen, want daar gaat het juist van zweten, en dan wordt het n

Groetjes Laura!

3

Even uitrollen en iets laten drogen?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Idd. even uitrollen en laten liggen....
De ventilator erbij dan gaat dat wel lukken...
Andes ga heel even wat anders doen en probeer opnieuw je zult zien dat het dan beter gaat....
Wij hebben er allemaal wel eens last van hoor, dus schaam je ermaar niet voor..

Succes..

5 Laatst bewerkt door Binkie1428 (16-07-2009 14:36)

Lief dat jullie gereageerd hebben, ben ff lekker met mijn hondje gaan lopen ff een frisse neus gehaald.

En ben met goede moed weer begonnen, heb de fondant uit de koelkast gehaald en meteen uitgerold, had de taart 10min in de vriezer gestopt (heb gelezen dat dat wel eens kon helpen) nou dat deed het.

Het is allemaal gelukt...... dank.

Foto komt straks.

Lieve groetjes Binkie

6

Ja ik ken het probleem hoor! Ben blij dat het inmiddels gelukt is. En natuurlijk zijn we straks benieuwd naar je resultaat!

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

7

de foto`s staan erop.

8 Laatst bewerkt door aafje87 (17-07-2009 13:32)

Ik ken het, maandag had ik ook zo'n avond. Marsefond dat maar bleef plakken aan mijn werkblad. Uiteindelijk plak gerold op folie en die 5 minuten in de vriezer gedaan. Tuppenware roller gevult met koud(niet te koud ivm condens) water en toen lukte het rollen wel. Leg ik hem over de taart heen is het een gaten kaas geworden, fondant was aan het scheuren geslagen op sommige plekken. Toen heb ik van wat ik overhad uit frustratie nog een plak marsefond gerolt en die er zo overheen gedaan. Ineens "had" ik het weer.
Goed frustrerend ik ken het!!

Avalon's magical cakes