1

Onderwerp: Plakkerig Fondant

Ik ben bezig om een CARS taart te maken voor mijn zoon zijn 2de verjaardag. Ik heb een probleem met het fondant. Ik heb deze in de kleuren gebracht die ik nodig heb. Dit is allemaal goed gelukt en ik heb het fondant goed lucht dicht bewaard op het aanrecht. Nu wil ik bezig gaan om de taart te decoreren en de fondant is plakkerig. Komt dit door de kleurstof of kan dit door het weer komen? Het is momenteel 23 graden bij ons in de woonkamer/keuken. Graag iemand zijn hulp.

Re: Plakkerig Fondant

Heb je de fontant zelf gemaakt?

Misschien kun je wat suiker toevoegen. Succes!

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

3

Nee dit is kant en klare fondant. Kan ik hier nog iets mee doen? Misschien even in de koelkast doen? Graag advies!

4

Nee, niet in de koelkast. Als het erg plakt, kun je poedersuiker toevoegen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

hetzelfde probleem heb ik ook met de rode fondant van de webshop. tis echt verschrikkelijk. Er moet veel poedersuiker bij en dan gaat de kleur alweer langzaam naar roze rood. Ik lees even mee voor andere oplossingen

Waarom trouwens niet in de koelkast?

6

In de koelkast wordt het nog erger met het plakken.
Even gewoon laten liggen en niet verpakken, wil soms ook wel helpen.
Ook kan het komen doordat het vrij nieuwe verpakkingen zijn.
Bij de producent ligt het er dan net aan hoeveel water ze gebruikt hebben bij de bereiding ervan! Kan soms net iets te veel zijn geweest.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

ik laat het ook gewoon een tijdje zo op het aanrecht liggen dan droog het wat uit en is het beter te verwerken.

8

ik heb dit probleem de laatst tijd dus ook. Erg vervelend,maar ik laat het meestal ook even op het aanrecht liggen en veel poedersuiker erbij!

Veel liefs Rafaëla

9

Ik rol hem ook uit en laat hem even liggen, ondertussen werk ik ook met de ventilator aan.
Dat werkt erg goed bij mij.

Succes.