1

Onderwerp: fondant?

Hallo Allemaal,

Helemaal vers van de pers ben ik, ben pas aan mijn tweede taart toe en alles gaat goed, ik heb alleen een probleem met de fondant.
Waarschijnlijk is deze vraag al 1000 keer voorbij gekomen maar ik stel hem toch maar.
Als ik de fondant uitrol en wil optillen om over de taart te leggen, dan scheurt ie de hele tijd.
Grrrr, al 6 keer opnieuw geprobeert en uiteindelijk is het me gelukt maar niet zoals ik het wil.
Kan ik beter marsepein nemen of hebben jullie tips?

Groetjes van Katja

ps. ik gebruik voor

2

Re: fondant?

Ik rol het fondant uit op een stuk tafelzeil en dan til ik het eroverheen, gaat gemakkelijk en zonder scheuren....

Succes...

3

het is nu waarschijnlijk te slap omdat je al zo lang aan het kneden bent en zo. eigenlijk moet het weer eventjes tot rust komen. dan in 1 x uitrollen, en niet te dun.
het makkelijkste gaat dat hoe hierboven beschreven wordt.
je kunt ook 1 kant over de roller of je arm heen doen, en zo optillen over je taart.

4

Als je 2 pakjes fondant van 250 gr. bedoelt, dan is dat toch iets te weinig voor een 26 cm taart. Het is handiger om meer te gebruiken, dan kun je dikker uitrollen en heb je weinig of geen last van scheuren. Aan de linkerkant staat een hoofdstukje tabellen daar kun je precies vinden hoeveel je nodig hebt. Je kunt daarvoor ook kijken op felicitaartjes.
Succes.

ik rol het voorzichtig over mn roller ( oprollen dus) en dan kan ik het netjes en rustig over mn te bekleden taart leggen.

succes!