1

Onderwerp: rand uitstekers

Ik heb deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=123
Het maakt niet veel uit hoe dik of dun ik mijn marsepein uitrol en hoe voorzichtig ik het randje eruit haal, het breekt steeds voor het op de taart zit.
Wie kan mij een handigheidje vertellen waardoor het makkelijker gaat?

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

2

Re: rand uitstekers

Breekt het bij het naar de taart tillen? Een handigheidje wat ik geleerd heb is om de rand na het uitsteken op te rollen en langs de rand van de taart weer af te rollen.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Ik steek het uit op een matje/zeiltje en leg het een paar minuten in de vriezer. Daarna kun je het zonder te vervormen en zonder dat het breekt in alle rust om de taart leggen.

groeten, Marieke

4

ik heb nergens problemen mee als ik die gebruik. Gewoon uitsteken en daarna langs de taart leggen. niets breekt gelukkig
Succes

5

Inderdaad voorzichtig oprollen. Gaat prima!

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

6

Geen probleem mee tot nu toe, misschien niet te smal maken?

Groetjes, Myriam

7

Ik heb deze vanavond voor het eerst gebruikt. Bij mij brak hij ook steeds.
Wist eigenlijk niet precies hoe ik deze nu moest gebruiken.

Ik heb nu een stukje marsepein gerold. Uitsteker erin. Aan de onderkant, een aardig stuk onder de snijrand recht afgesneden. En toen erop geplakt. Maar echt soepel ging het niet. :D

Hoe maken jullie de onderrand?

8

@Jammeke, te smal maken gaat niet want de uitsteker bepaalt de breedte.

Nou ik ga oprollen proberen en verder gewoon vaker doen, zal toch wel een keer goed gaan?

Ieder geval dank voor de tips

Verdwalen in zoetigheid

9

Boska, ik bedoelde in de hoogte, dat kan je wel zelf bepalen (heb dezelfde set ook in gebruikt).  Ik gebruik hem eigenlijk altijd met fondant, een lange sliert uitrollen, onderaan rechtsnijden en op de gewenste hoogte de uitsteker.  Dan leg ik voorzichtig de rand plat rond de taart (gebruik zo'n ikea draaiplateau, daar heb je wat plaats rond de taart) en dan zet ik hem recht tegen de taart.  Gaat echt supervlot bij mij!

Groetjes, Myriam

10

Ikea plateau heb ik ook. Ga er meer de tijd voor nemen en rustig oefenen.

Verdwalen in zoetigheid