1

Onderwerp: Welke kleur erbij? Twee kleuren marmeren?

Morgen heb ik mijn eerste bestelling. Ik heb 25 roosjes gemaakt van fel(licht)roze en fel(citroen)gele fondant. Ook een plaatje met 25 erop in die kleuren en balletjes voor een randje onderaan. De taart is voor een collega die 25 jaar getrouwd is.

De kleurtjes zijn mega leuk en vrolijk, alleen... ik weet niet welke kleur erbij past! Erg lastig... Wat denken jullie? Ik dacht aan zachtroze, maar dat wordt te zoetjes voor deze collega. En zwart vind ik weer wat deprimerend...

Nu dacht ik er ook aan om de taart te bekleden met marmerfondant, maar dan met twee kleuren (jawel, roze en geel). Ik heb wel eerder gemarmerd maar toen met blauw en wit, dat is natuurlijk simpel. Maar kun je ook met twee kleuren marmeren, en zeker met deze twee kleuren? En zo ja, hoe doe ik dat?

Alvast bedankt, morgen zal ik het resultaat plaatsen.

Elke dag is een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!

2

Re: Welke kleur erbij? Twee kleuren marmeren?

Volgens mij moet het kunnen hoor. Je kneedt beide goed door en maakt er een worstje van. Dan leg je die tegen elkaar aan, en ga je draaien, je krijgt nu een beetje een zuurstok idee. Dan vouw je ze weer in 3

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

Hoi,

Ik zou gaan voor lilapaars bij roze en geel.

4

Als je het niet te "zoet" wilt maken, zou ik kiezen voor lime groen of aqua

5

Waarom niet gewoon wit bekleden.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Allemaal goede ideetjes. Lime en aqua heb ik helaas nog niet, en met groen mengen is het me nog niet echt gelukt om lime te krijgen. Wellicht met wat geel erbij? Aan witte bekleding was ik ook aan het denken, heb nog witte choco fondant. Alleen is het een chocobiscuit taart, mag dan niet doorschijnen... Lila zou ook kunnen ja... Thanks!!!

Chanttie: ik ga zeker eens proberen om twee kleuren te marmeren! Zal het eerst met een klein worstje doen, en kijken hoe het lukt...

Zal morgen de foto showen. Bak ze!

7

Ben benieuwd wat je uiteindelijk gekozen hebt en hoe je taart er uit ziet

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8

Het is lila geworden... Zie de taartenparade voor de foto!

O ja, marmeren met twee kleuren lukte op een klein stukje, maar durfde dat niet voor een grote lap te proberen... Volgende keer wellicht!