Onderwerp: Mijn eerste opdracht :D Roze Petit fours
Hallo iedereen!
Vandaag bezig geweest met mijn eerste opdracht! Voor een vriendin/klasgenootje petit fours maken voor haar jarige zusje. Het moesten roze/meisjes achtige gebakjes worden, en dit heb ik er van gemaakt:
Allemaal bij elkaar. Ze moeten nog los gesneden worden, maar ik was bang dat het misschien ging lekken. Dus dat mag ze zelf doen
En wat close-up foto's:
Ballonnetjes en een stukje taart
Slingers en de rest van het taartje
Bloemetjes
Kussentje met kroon en een mini schoentje (2cm ongeveer)
Mooie bloem
Het lukte me echt allemaal niet met de marsepijn. Kreeg geen fatsoenlijke plak uitgerold en de taart bedekken ging ook niet zoals gepland. Onderaan en aan de zeikanten dus nog was lelijke randjes.
Door omstandigheden (ruzie met mijn broer, die ook in de keuken bezig was ), had ik geen zin om het tig keer opnieuw te doen. Ik was zo chaggerijnig ineens.. Haha..
Na het eten de decoraties gemaakt en er op gedaan. De kleine boetseersels al eerder gemaakt.
Overigens getrempeerd(klopt dat woord?) met kersensap, gevuld met botercreme en aardbeienjam of botercreme en dulce de leche.
En van nog wat biscuit wat ik over had en wat marsepijn heb ik deze voor bij de koffie gemaakt:
Mini taartje, goed voor 4 stukjes. Gevuld met aardbeienjam en dulce de leche en afgesmeerd met nutela.
Weer een heel verhaal, haha.
Hopelijk vinden jullie ze leuk En hopelijk mijn vriendin ook!
Groetjes,
Daniela