1

Onderwerp: 5 cm blanda vraagjes

Hallootje, deze beginneling wil zich gaan wagen aan de 5 cm Blanda vormpjes heb ze gisteren ingekocht en nu heb ik toch wat vragen waar ik niet duidelijk antwoord op kan vinden hier.

Beslag moet dat tot 2/3e gevuld en dan cakebeslag of biscuit wat werkt het makkelijkst?
Heb ik als ik er 8 bak aan het beslag van een 12 cm blanda genoeg?
Hoe lang bak ik ze ongeveer in de oven?

Jammer dat ik dit niet kan vinden, hoop dat ik hier antwoord op kan krijgen en dan eens kan kijken of ik dit wel goed kan doen ipv mijn oeps blanda moment.

Life is like a box of chocolates...
Groetjes Cindy

Re: 5 cm blanda vraagjes

Ik heb geen ervaring met 5 cm maar heb er zelf net 2 van 12 cm uit de oven gehaald   :9

Inderdaad tot 2/3e vullen met biscuitdeeg. Cake kan ook maar is machtiger (lijkt me geen probleem met 5 cm schaaltjes).

Geen idee hoeveel beslag je moet maken voor 8 kleine schaaltjes. Beter teveel dan te weinig zou ik denken. Als je er meer hebt kun je die in de vriezer bewaren voor de volgende keer maar als je teweinig hebt kun je w

3

100 gram mix is voldoende. Daar vul ik zes van die Wiltonbolletjes mee (8 cm)
Het beste is om het beslag in een spuitzak (snoepzak) te doen en dan de vormpjes vol te spuiten. Is makkelijk en je knoeit niet.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Oke en hoe lang bak ik ze dan ongeveer??

Life is like a box of chocolates...
Groetjes Cindy

5

niet te lang hoor. minuutje op 10/15. Goed kijken hoe ze eruit zien.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

Even prikken met een prikker om te kijken of ze gaar zijn.
Ik weet niet of je heel wiskundig bent, maar de formule voor het volume van een bol komt ongeveer overeen met de bolletjes.
Wel opletten je moet dan de helft nemen en daar 2/3 van voor de inhoud. Snap je het nog?