1

Onderwerp: taart zonder zuivel

wie kan me helpen aan een lekker idee voor een taartje zonder zuivel. ik wil voor as zondag 2 taartjes gaan maken alleen nu is er iemand die kan niet tegen melke enz. wel tegen boter dus kan wel afsmeren met bbc. ik wil 1 taartje met marsepein maken en een met foundant. ideeen zijn welkom

2

Re: taart zonder zuivel

Hoi.
Toevallig heb ik het zelfde probleem. Na veel wikken en wegen ga ik een taart maken met verse aardbeien lemoncurd en botercreme. Evt nog jam erbij.

Groetjes,
Suzanne

3

Kijk anders even bij dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=59652

groeten, Marieke

4

Bij de recepten staat gele room (zonder koemelk), bij de ingezonden recepten staat hier een 2e versie van. Ik heb de laatste laatst gemaakt en die was erg lekker. Ipv botercreme zou je ook merengue botercreme kunnen gebruiken.

Even opletten bij de fondant in sommige zit melk(poeder).

Groetjes Myrna

5

wie kan er mij vertellen welke fondant ik zou moeten hebben dan

6

Ik gebruik zelf deze uit de webshop:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=204

Groetjes Myrna

7

merengue botercreme zit toch ook roomboter dus zuivel in volgens het recept van tartacadabra.

8

kun je roomboter niet gewoon vervangen voor margarine?

9

soezzy schreef:

kun je roomboter niet gewoon vervangen voor margarine?

Ja, maar dan wel plantaardige margarine, anders zit er vaak alsnog melkpoeder in

Groetjes Myrna

10

net ff na gevraagd en het is niet dat diegene er allergies voor is maar ze gaat er vreselijk van aan de ..... het is voorla de natte zuivel dus geen slagroom en kwark enz. mag gewoon boter gebruiken dat kan geen kwaad zei ze dat scheelt al weer een hoop gepuzzel.

maar nog ff terug komend op die merengue botercreme is dit lekkerder om mee te vullen dan gewone bbc of bbbc? wil ook die van de mix een keer proberen om mee te viullen lees daar ook veel dingen over.

11

Ik heb laatst voor het eerst merengue botercreme gebruikt en heb een heel klein beetje geproefd. Ik vond het een veel lekkerder en minder zwaar dan gewone botercreme.

Groetjes Myrna

12

ik ga hem zeker een keer proberen kan je deze ook bewaren in de koelkast of vriezer dat je weet?

13

Iig een week in de koelkast, maar misschien kan je het ook wel invriezen

Groetjes Myrna