1

Onderwerp: zee-taart tips gevraagd (oa zand)

Hoi,

mijn beste vriendin is inmiddels ook ge

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: zee-taart tips gevraagd (oa zand)

Als zand gebruik ik altijd de kruimelbodem van dr oetker.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Als zand gebruik ik ook wel lichte basterdsuiker.
Wanneer ik een zandtaart maak kleur ik de marsepein niet, ik vind het al snel te geen worden. De natuurlijke kleur van de marsepein vind ik dan veel beter lijken op zand.
De taart zet ik na bekleden heel even in de koelkast, ongeveer 10 min. Wanneer je hem eruithaalt wordt hij een heel klein beetje plakkerig waardoor de decroratie en suiker goed blijven plakken.
Plakken doe ik gewoon met wat suikerwater (afgekoeld gekookt water met opgeloste suiker)

4

als je stroopwafels wil gebruiken kan je misschien op de markt kijken hier staat altijd een stoopwafelboertje die verkoopt koeksnippers.

5

vraag 1) hier heb ik geen ervaring mee en kan je niet helpen.

vraag 2) je kunt ook gele basterdsuiker nemen, wil je toch stroopwafels kun je raspen.

vraag 3a) als het gewoon op de bovenkant van de taart komt blijft het wel liggen.

vraag 3b) ik zou eerst de diertjes plakken en daarna pas het zand strooien.

vraag 4) tylose-lijm moet eerst een poosje staan, eerst is het klonterig en met vlokken, liefst een dag voor gebruik maken.

vraag 5) hier heb ik geen antwoord op, dat ligt aan jullie eigen voorkeur.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

welke koekjes je ook gaat fijnmalen, gebruik een zeefje dan ziet het er echter uit doordat het dan heel fijntjes is.

tyloselijm moet  je altijd een nachtje in laten trekken wn dan roeren. als je dan nog steeds klontjes hebt heb je te veel tylose gebruikt en moet je er wat water bij doen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Ik heb voor een zand effect, spritsen verkruimeld. Eerst blauw op de onderrand doen, toen gewoon de kruimenls direct op de botercreme. En toen geplakt met tylose lijm.

LauriLynne schreef:

Ik heb voor een zand effect, spritsen verkruimeld. Eerst blauw op de onderrand doen, toen gewoon de kruimenls direct op de botercreme. En toen geplakt met tylose lijm.

Zo heb ik het laatst ook gedaan allen jan hagel koekjes in plaats van spritskoekjes...

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

9

Ik zou geen stroopwafels gebruiken: je hebt te grove stukken dan door de stroop. Biscuit, lange vingers of sprits of wat dan ook werkt beter.
Voor water effect is het leuk om blauw met wit te marmeren (mengen en niet helemaal doorkneden).

Groet, Jolanda

10

je kan de krabben en schelpen ook erin prikken met een stukje tandenstoker.. zo blijven ze zeker vastzitten (vergeet ze er niet uit te halen voor het eten)

groeten, Bianca
TAART in huis