1

Onderwerp: 2 lagen of 1 laag???

Ik ga mijn proeftaartje bekleden met witte marsepein/fondant.
Ik maak gebruik van een mat met printje.
Als tip kreeg ik om eerst een laagje marsepein te doen en daaroverheen een wat dunner laagje fondant, omdat dat dan nog beter dekt, aangezien het wit is..
Maar nu gebruik ik dus die mat, is dit dan nog wel te doen? Aangezien ik de print er ook nog in moet rollen???

Graag tips!!

Groetjes Kim

2

Re: 2 lagen of 1 laag???

Ik zou dat zelf niet zo snel doen....waarom ook? Heb je witte marsepein of moet je die zelf gaan kleuren? Ik weet wel dat marsepein moeilijk zelf echt superwit te krijgen is. Dan zou je dus inderdaad beter gewoon fondant kunnen gebruiken. Als je kant en klare witte marsepein hebt, of de kleur maakt je niet uit, dan moet je gewoon een laag marsepein erover doen. Als je goed afsmeert met botercr

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

makatralsy schreef:

Ik zou dat zelf niet zo snel doen....waarom ook? Heb je witte marsepein of moet je die zelf gaan kleuren? Ik weet wel dat marsepein moeilijk zelf echt superwit te krijgen is. Dan zou je dus inderdaad beter gewoon fondant kunnen gebruiken. Als je kant en klare witte marsepein hebt, of de kleur maakt je niet uit, dan moet je gewoon een laag marsepein erover doen. Als je goed afsmeert met botercr

4

Hier ook mee eens :)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

5 Laatst bewerkt door makatralsy (13-07-2009 14:58)

http://i447.photobucket.com/albums/qq191/smilies_nl/happy/372.gif

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

Zo eigenwijs als ik ben...heb toch 2 laagjes gedaan maar meer om de volgende reden:
Ik heb kant en klare witte marsepein staan, en had nog blanke marsepein open liggen. Aangezien ik eerst graag de oude verpakking op maak en het toch voor eigen gebruik was heb ik eerst dus een laagje blanke marsepein gedaan en daar over heen een wit laagje fondant. Met print!! Ging goed!
Bedankt voor jullie reacties!!
Het resultaat zet ik zo in de juiste rubriek...

7

dat zal een dikke laag zoetigheid zijn... hopelijk vinden jullie het nog lekker smaken.

8

Lijkt me ook erg zoet.
Als je eerst een lap marsepein uitrolt, dan een lap fondant, kan je de fondant op de marsepein leggen, en samen nog wat dunner uitrollen.
Kleuren mengen zo niet door elkaar, en je hebt een dunnere zoete laag op je taart.
Zo doe ik het ook wel eens met 2 heel verschillende kleuren, als je de flappen anders van kleur wilt hebben. Gaat prima.

Berichten [ 8 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » 2 lagen of 1 laag???