1

Onderwerp: Oke...ik heb het! Dit ga ik maken voor de 19e!

Na veel gewik en geweeg, veel surfen op deze site en het lezen van jullie tips ga ik dit maken!

Een stapeltaart van 30cm (deze afmeting nog nooit gedaan trouwens) en een van 22 cm doorsnede. Dan heb ik toch wel genoeg voor 20 personen of is dit way to much?

Vullen met 1 laag aardbeien met aarbeienjam eronder.
De andere laag lemon curd.
Afsmeren met vanillebotercreme. Dus 1:1 botercreme met vanilleessence erdoor heen.

De taart wordt glutenvrij (ik bak niks anders) en koemelkeiwitvrij.

Alle tips zijn welkom!

Groetjes
Suzanne

2

Re: Oke...ik heb het! Dit ga ik maken voor de 19e!

Oh....is een dijkje nodig bij lemon curd? Doen jullie dat ook bij de aardbeien?

3

30 rond is al voor 20 a 25 personen

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Ik gebruik wel dijkjes...;)

5

Ja het is te veel. Als ik een stapeltje maak voor 20 personen doe ik altijd 22 en 18 cm.

Bij lemon curd maak ik geen dijkjes, bij vruchten wel.

6

Ik denk dat je dan inderdaad wel erg veel taart hebt, alleen de 30 is al genoeg voor zeker 25 personen. Bij een grotere vorm kun je het beste een heating core gebruiken, deze geleidt de warmte, zodat de biscuit gelijkmatig gaar wordt. Als je bakt met oplopende temperatuur, wordt je biscuit over het algemeen hoger en mooier van vorm. Ik gebruik eigenlijk altijd een dijkje. En een stpaletaart moet natuurlijk altijd goed gestut worden, anders zakt

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

7

Bedankt voor jullie tips. Ik laat die van 30 cm maar schieten en neem 2 kleinere vormen!

Groetjes!
Nu snel gaan want de baby wordt wakker!
Doei!