1

Onderwerp: recept vanillebotercreme gevraagd.

Hallo!

Graag zou ik het recept van vanillebotercreme willen hebben. Ik kan het met de zoekfunctie niet vinden. Alleen gewoon recept botercreme. Moet ik er vanilllesuiker of zo doorheen doen?

Groetjes,
Suzanne

Re: recept vanillebotercreme gevraagd.

yup, vanille suiker, -aroma, -essence of -stokjes. naar eigen inzicht/ smaak toevoegen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Maar gewone botercreme die gemaakt is van boter en poedersuiker is niet lekker om te vullen hoor, daarvoor is de botercreme mix van de webshop beter :) Die smaakt tenminste niet alsof je een hap boter neemt.

Groetjes Laura!

4

ik zou inderdaad de mix nemen om te vullen en ikzelf (maar dat is natuurlijk heel persoonlijk) pleur er dan een stuk of 3-4 zakjes vanillesuiker en een half flesje vanilleessence doorheen terwijl het aan het draaien is :)

5

Oh oke. Bedankt voor de tip. Ga ik kijken of die mix glutenvrij is anders kan ik m niet gebruiken.

6

Heb net gekeken. Helaas. Zit tarwezetmeel in. Hebben jullie een andere "lekkere" optie?

7 Laatst bewerkt door muis28 (12-07-2009 20:02)

meringue-botercreme, botercreme gemaakt met eiwit(poeder)
voor het recept even kijken op de site www.dekoekjesfee.be

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

8

Ik zie dat je in Limburg woont,misschien kom je wel eens in Duitsland.
Bij de Kaufland heb ik een potje vanillearoma gekocht (geel potje van Pickerd Dekor witte deksel).Er zit wel kartoffelst

Groetjes Notje

9

Goede tip Notje! je bedoelt dan wel de "gewone" botercreme en niet de meringue botercreme neem ik aan.

Het recept van meringuebotercreme ga ik ook bekijken! Het moet iets fris zijn voor in de taart in combi met aardbeien.

Groetjes! Suzanne

10

Soezzy ik gebruik altijd botercreme 1deel roomboter(gewoon de goedkoopste), 1deel bleu band en een half deel poedersuiker. En citroen essence. Maar je kan natuurlijk ook vanille essence daarvoor nemen. En dan lang mixen. Deze is dan zoo zacht en helemaal wit. De taart een uur voor consumptie uit de koeling. Dan is de creme zacht. Al gebruik ik hem nooit als vulling.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

11

Alexia schreef:

ik zou inderdaad de mix nemen om te vullen en ikzelf (maar dat is natuurlijk heel persoonlijk) pleur er dan een stuk of 3-4 zakjes vanillesuiker en een half flesje vanilleessence doorheen terwijl het aan het draaien is :)

hihi pleur hahaha maaruh zoveeel suiker erdoor heen?

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

12

Mariska1984 schreef:
Alexia schreef:

hihi pleur hahaha maaruh zoveeel suiker erdoor heen?

Je kan natuurlijk het gewicht van de vannillesuiker van de poedersuiker afhalen.
Wordt hij niet zoeter, maar smaakt wel naar vannille.