1

Onderwerp: afsmeren met icing ipv bekleden met fondant

Iemand heeft een verzoek gedaan om de taart met icing af te smeren ipv de taart te bekleden met fondant/marsepein.

Wie heeft dit wel eens gedaan en is het te doen? Het moet een rode kleur krijgen. (brandweerwagen 3d, gebakken in broodbakvorm)

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

2

Re: afsmeren met icing ipv bekleden met fondant

Het is te doen, alleen zou ik dan wel glycerine door de icing doen, anders wordt ie kei hard. Door glycerine blijft hij zacht.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

wordt er wel royal icing bedoelt? er bestaan nog een heleboel andere icings

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

in de webshop hebben ze ook potten met icing die niet hard worden wite en chocolade.
hier kan je goed mee afsmeren wel even laten opstijven in de koelkast en daarna met bv een heet mes er langs om het goed glad te krijgen

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

5

Bedoelen ze misschien op z

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

emmy635 schreef:

in de webshop hebben ze ook potten met icing die niet hard worden wite en chocolade.
hier kan je goed mee afsmeren wel even laten opstijven in de koelkast en daarna met bv een heet mes er langs om het goed glad te krijgen

Denk dat ik dat maar ga proberen. Thanks voor de tips allemaal.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

7

ssabinee schreef:
emmy635 schreef:

Denk dat ik dat maar ga proberen. Thanks voor de tips allemaal.

graag gedaan

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

8

Icing is heel moeilijk echt rood te krijgen! Buttercreamfrosting iets makkelijker...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be