1

Onderwerp: Zijn Er Trucs Om Marsepijn Te Kleuren

heb net een paar kleurtjes zitten mengen maar pffff kramp in mijn handen zeg vooral het grotere stuk. wit was niet te doen vind ik dus die ga ik straks kant en klaar kopen denk ik. maar zijn er nog trucjes voor het kleden of is het gewoon met je handen en kneden tot je erbij neer valt hihi.

2

Re: Zijn Er Trucs Om Marsepijn Te Kleuren

een seconden of 7 in de magnetron doen, dan is het veel zachter.
en niet te grote stukken tegelijk doen, beter een paar kleine stukjes kleuren en die dan op het laatst door elkaar mengen.
maar het is idd goed voor de spieren :D

3

Idd kleinere stukjes kleuren en die later door elkaar kneden. En verder scheelt het om goede kleurstof te kopen. Met de die van Wilton vind ik het kleuren een hel, met americolor kleurtjes is het echt zo gepiept.

marsepein kleuren, valt onder rubriek bekleden dus... ----> [move]

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Meestal probeer ik de marsepen of fondant zo soepel mogelijk te kneden. Dan kleurstof erdoor, en steeds rollen van rollen, tot het bijna slierten zijn. Deze draai ik dan, zoals je b.v. een handdoek zou uitknijper, maar dan vorzichtig. De sliert sla ik dubbel en die draai ik nogmaals om elkaar heen. Dan weer door elkaar kneden en een rol/sliert van maken(snap je de uitleg nog?)
Ik vindt dat de kleuen zo meer uit elkaar worden getrokken en zich sneller door de marsepein verdelen.
Zeker de moeite van het proberen waard! :thumb:

6

tipsytaartje sorry niet goed gekeken.

7

Kees, mijn man, doet dat meestal voor mij. Die heeft meer spierballen (zegt hij) :lol:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."