1

Onderwerp: Waarom echte bloemen?

Er worden best vaak echte rozen of andere bloemen op de bruidstaart gedaan. Ik zie daar helemaal het nut niet van in...
Het ziet er natuurlijk wel prachtig uit, maar ja, hij is om op te eten!
En dan moeten de bloemen er natuurlijk gewoon weer vanaf. Vind het ook niet zo'n fris idee, van die bloemen waar de beestjes hebben opgezeten en misschien wel zijn bespoten met 1 of ander spul op je lekkere taart.
Ben ik nou gek? (vast wel hoor, hoef je geen antwoord op te geven :lol: )

2

Re: Waarom echte bloemen?

het kan best leuk zijn en als dat nou eenmaal de wens is. persoonlijk ben ik voor eetbaar zie onderschrift haha. ;)

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

3

ik ben er ook niet helemaal voor! vind eetbaar nu eenmaal leuker! volgens mij is het ook zo dat als je bloemen wilt gebruiken, je officieel onbespoten bloemen moet gebruiken.

groetjes,
Marije

ik vind het ook een naar idee hoor. dat bloem vocht wat eraf kan komen, stuifmeel, bah ik hoef dan nietmeer hoor

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Hier nog zo'n zeikerd.
Ik vind het ook maar niets. In mijn gedachten valt er stuifmeel of andere troep van de bloemen, natuurlijk precies op mijn stukje taart.
Nou dan hoef ik al niet meer.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Bloemen kan je toch ook eten :D

En ja, je bent gek :)

Ik vind het ook niet zo leuk om echte bloemen erop te doen, de lol is er dan voor mij af. Dan liever zelf maken, al is dat ook weer een kunst op zich.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Op het Engelse taartenforum (van het Sugar Craft Guild) wordt vaak gewaarschuwd tegen het gebruik van verse bloemen.

Aangezien zij daar een lijst hebben gepubliceerd van bloemen die, in combinatie met etenswaren, giftig kunnen zijn, wilde ik hem ook op dit forum zetten, maar ik weet niet hoe....:o

Misschien dat een van jullie (die beter met de computer zijn dan ik) die link kan maken?

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

8

Pooh schreef:

Bloemen kan je toch ook eten :D

Ik ben toch geen koe! bloemen eten doe ik echt niet! http://content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020096.gif :lol:

9

Rozen kan je idd eten. en eetbare bloemen heb je natuurlijk ook.

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

10

annelies ik ben daar niet lid, dus kan niet meelezen. je kunt toch het adres van de pagina kopieren en plakken?

in het nl heb ik zo snel deze gevonden, maar ik weet niet of die compleet is en wat hun definitie van giftig is. bloem opeten of ook al alleen stuifmeel bijvoorbeeld

http://www.baaij-hoveniers.nl/beplantin … lanten.htm

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

sommige bloemen kun je eten, maar klimop schijnt behoorlijk giftig te zijn, en dat zie ik toch vaak op een taart. Nou geef mijn portie maar aan .......een ander dan.
En zo'n taart vuurwerk komt er bij mij ook niet op.
Ik heb er met de jaarwisseling wat gekocht en om te proberen wat het deed in oase gestoken en deze op een vel wit papier gezet en toen de fontein aangestoken.
Echt een heleboel zwarte spikkels op het papier, dat hoef ik echt niet in mijn eten.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

12

Ik ben ook niet voor de "gewone" bloemen op een taart. Maar ik werk bij een kweker die ook eetbare orchidee

13

Mirand@ schreef:

Ik ben ook niet voor de "gewone" bloemen op een taart. Maar ik werk bij een kweker die ook eetbare orchidee

14

Ik hou niet van witlof :nooo

:+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

15

Mijn ding is het niet verse bloemen op m'n gebak, ook geen eetbare. Maar ja, als de besteller er helemaal weg van is, waarom niet?

16 Laatst bewerkt door millie (12-07-2009 15:34)

Ik heb laatst een taart gemaakt met echte bloemen, ( rozen) de bruid wilde dat zo graag
ik heb nog gevraagd of ze echt geen rozen van marsepein wilde, maar nee echte rozen was haar verzoek.

Ik heb dus samen met de bloemist de rozen uitzocht ( er zijn zoveel soorten wist ik niet eens)

( ik heb de stelen en onderkant van rozen wel ingepakt met een dubbele laag huishoudfolie, zodat de stelen niet kaal in de taart gingen)

De bloemist zei wel dat de banketbakker waar hij ook vaker rozen voor leverde de rozen zo in de taart steekt, dat kan ook makkelijk want ze lekken toch niet vertelde hij erbij, mij leek dat toch niet ze fris dus ik hed ze netjes ingepakt.

De klimop blaadjes waren wel nep aangezien klimop dus giftig is, en ik die niet op de taart wilde hebben.

Al met al denk ik als de klant het wil waarom niet !

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier

Ik vind echte bloemen ook prachtig (mits ze niet giftig zijn)!

Ik heb zoveel mooie taarten gezien bewerkt met

Berichten [ 17 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Waarom echte bloemen?