Re: Chocolade Portret op fondant gedrukt
dank je wel voor die echt mooie tip!!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Chocolade Portret op fondant gedrukt
dank je wel voor die echt mooie tip!!!
Wow caressa weer een kunstwerk van jou hand! Goeie tip om het zo op fondant te doen dan kan het makkelijker op een taart dan met een dikke plak chocola.
waw, met een spuit gedaan of fijn penseeltje?
waw, met een spuit gedaan of fijn penseeltje?
Eerst met de spuit en dan inkleuren met een penseeltje.
Nog een tip. Ik vind het handig om op een kopie van de foto eerst met zwarte stift of potlood de randen na te tekenen die je wilt spuiten. Dan zie je meteen of de foto goed overkomt en af je lijnen bij moet tekenen.
Mooi gedaan!
ziet der supergaaf uit!! wauwie gewoon!!!
Thanks voor alle tips. Hij is heel mooi geworden.
Het ziet er geweldig uit. Bovendien moet je toch wel een beetje gevoel voor dikke en dunne lijnen hebben. En dat heb je..... Je hebt vast al wel eens vaker een tekeningetje gemaakt denk ik :-)
Heeel erg prachtig mooi!
Ik ga het ook eens proberen, maar dan met Nijntje of zo..... net als puzzelen voor beginners zeg maar whaaaahaaaa!
Het ziet er geweldig uit. Bovendien moet je toch wel een beetje gevoel voor dikke en dunne lijnen hebben. En dat heb je..... Je hebt vast al wel eens vaker een tekeningetje gemaakt denk ik :-)
Heeel erg prachtig mooi!
Ik ga het ook eens proberen, maar dan met Nijntje of zo..... net als puzzelen voor beginners zeg maar whaaaahaaaa!
Ja dat is ook wel, al is het wel iets makkelijker omdat je het overtrekt.
Maarmet nijntje is wel een goed idee....en goede tip!
Superrrrr 
birgit58 schreef:heb je het uit de hand gemaakt of had je een voorbeeld in het plastic liggen en spuit je daaroverheen en het lijkt dun zo, dus hoe krijg je het van het plastic af, als het helemaal is afgekoeld, ik heb namelijk zo bij Chocolate dreams een vlinder en roos gemaakt maar die waren helemaal gevuld en jij hebt denk ik lege ruimtens.
Hij is wel echt schitterend en zou het graag ook eens proberen. liefs Birgit
Ik heb deze how-to gevolgd, alleen je hebt dan geen witte chocolade nodig. Op het moment datje de bruine chocolade portret af heb, til je het plastic op en keer je hem om op fondant. Om het in de fondant te laten smelten, moet je met b.v een warme lepel over het plastic wrijven zodat de chocolade in de fondant smelt.
....hmmm beetje duidelijk?
Heb je het met gewone chocolade gedaan uit de winkel, of speciale?
Sorry nog een vraag, welke spuit heb je gebruikt... ik heb nog nooit met een spuit gewerkt, ook geen icing of zo en wil het wel graag een keer proberen...want raad je aan???
Sorry nog een vraag, welke spuit heb je gebruikt... ik heb nog nooit met een spuit gewerkt, ook geen icing of zo en wil het wel graag een keer proberen...want raad je aan???
Gewone Chocolade uit de winkel, en het enigste wat ik heb gebruikt is een spuitzak met het allerkleinste spuitmondje en een fijne kwast.
hallo Cares,
dank je wel voor de how to, ik ga dit weekend meteen aan de slag om het te proberen, mijn kleindochter viert volgende week zaterdag haar zestiende verjaardag en ze is geslaagd voor haar VMBO dus ook examenfeest, zou heel leuk zijn als haar foto op de taart kwam want die staat ook op haar uitnodigingen. Thanxx Birgit
Aretha zong daar een liedje over, h
Heeeeel knap gedaan!! En bedankt voor de link en de tips, misschien durf ik dit ook nog 's te proberen!!
Ik wil het toch binnenkort ook eens gaan proberen, maar heb geen spuitzak:( Zelf maken lukt mij namelijk niet
Dus wie heeft er een goede tip welke spuitzak en spuitmondjes goed zijn en niet zo heel duur. Heb het nooit gedaan, dus wil niet meteen het duurste van het duurste gaan gebruiken.
GE-WEL-DIG....dit is echt een gaaf idee, ik sla de how to even op evenals de tips en uitleg, ik vind het echt super mooi gemaakt
Ik wil het toch binnenkort ook eens gaan proberen, maar heb geen spuitzak:( Zelf maken lukt mij namelijk niet
Dus wie heeft er een goede tip welke spuitzak en spuitmondjes goed zijn en niet zo heel duur. Heb het nooit gedaan, dus wil niet meteen het duurste van het duurste gaan gebruiken.
Waarom neem je geen snoepzak, knip daar een inimienie puntje af of steek daar je spuitmondje in, je hebt dan alleen een spuitmondje nodig (ik heb die van wilton uit de webshop) en een coupler en dat zijn de kosten nu ook weer niet en als je een snoepzak neemt dan kun je die na gebruik zo wegkieperen!
Of je neemt de spuitzak incl de coupler en spuitmondjes voor 12,50 uit de webshop, je moet er dan nog wel een extra spuitmondje bij nemen want volgens mij was nr 2 de kleinste in dat complete pakket.
Oke dank je wel!! moet ik even kijken waar die staar in de hebshop"_
......
chocolade kun je ook zonder spuitmondje, gewoon een halve milimeter van een snoepzak van het kruidvat of zo vragen, krijg je meteen en zeker als je net als ik gewoon een keer wat cc voor bij de koffie afgeeft dan krijg je er met regelmaat 10 mee of wat je nodig hebt.
BOH, dat is echt prachtig!!
Ik vind em prachtig!!!
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Chocolade Portret op fondant gedrukt