Onderwerp: Help hoe bekleed ik een balletje?
Ik heb laatst een balletje gekocht van Silverwood, maar geen idee hoe en of ik hem in 1 keer kan bekleden.
Wie kan mij helpen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Help hoe bekleed ik een balletje?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb laatst een balletje gekocht van Silverwood, maar geen idee hoe en of ik hem in 1 keer kan bekleden.
Wie kan mij helpen?
Een balletje als in een bol? Dat krijg je nooit naadloos bekleed simpelweg omdat je het ergens aan elkaar moet maken.
Als je iets erop gaat doen om dat te maskeren zou ik zo beginnen als een halve bol die je wel vaker ziet.
Een balletje als in een bol? Dat krijg je nooit naadloos bekleed simpelweg omdat je het ergens aan elkaar moet maken.
Als je iets erop gaat doen om dat te maskeren zou ik zo beginnen als een halve bol die je wel vaker ziet.
Het is wel mogelijk hoor! je heb alleen een lap mmf/fondant/marsepein nodig die groot zat is, dan kan je hem gewoon bekleden, hoe groter de lap hoe minder rimpels aan de onderkant van de bol.
Een andere optie is inderdaad 2x de helft te doen en de aanhecht lijn met je vingers licht vochtig van water hem stukje bij beetje te smoothen.(heb je gedult genoeg dan kan je hem zonder naad krijgen, ga er wel ruim voor zitten je hebt er zo 1-2 uur voor nodig)
Dames bedankt voor de tips ik ga er eens op mijn gemakkie voor zitten.
LauriLynne schreef:Een balletje als in een bol? Dat krijg je nooit naadloos bekleed simpelweg omdat je het ergens aan elkaar moet maken.
Als je iets erop gaat doen om dat te maskeren zou ik zo beginnen als een halve bol die je wel vaker ziet.Het is wel mogelijk hoor! je heb alleen een lap mmf/fondant/marsepein nodig die groot zat is, dan kan je hem gewoon bekleden, hoe groter de lap hoe minder rimpels aan de onderkant van de bol.
Een andere optie is inderdaad 2x de helft te doen en de aanhecht lijn met je vingers licht vochtig van water hem stukje bij beetje te smoothen.(heb je gedult genoeg dan kan je hem zonder naad krijgen, ga er wel ruim voor zitten je hebt er zo 1-2 uur voor nodig)
Een complete bal bekleden zonder naden zal niet lukken. Je zal ergens de randen van de fondant aan elkaar moeten maken. Rimpels zijn niet perse noodzakelijk maar een naad kom je niet onderuit door de vorm. Als je het perse naadloos wil kan je alleen met botercreme afsmeren en dan een dikkere laag. Op de amerikaanse manier.
ook van mij dank voor de tips maar dan voor mijn wilton paasei
vraag me ook af of ik die ooit in 1 keer bekleed krijg... maar weer eens oefenen zondag denk ik
HOe dikker de marsepein, hoe gemakkelijker het wordt. Natuurlijk niet te dik.
Probeer het eerst uit op een piepschuimenbal. Dan kun je proberen zoveel je wilt, zonder dat je marsepein meteen weg moet gooien. En je kunt dan stiekem nog zoveel draaien als je wilt. Het is wat lichter etc.
Succes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Help hoe bekleed ik een balletje?