1

Re: Biscuit in lagen snijden

Persoonlijk vind ik het makkelijker snijden als de biscuit bevroren is geweest, dus even in de vriezer leggen en dan pas snijden. Ik kijk waar de taartzaag komt en snij daar even met een scherp mesje in. Hou dan je hand aan de andere kant van de taart en dan....zagen maar (zagen, dus, niet trekken of duwen, gewoon een rustige zaagbeweging). En ook hierbij geldt: oefening baart kunst.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

2

als hij supervers is heeft hij inderdaad meer kruimels e.d. dan als je hem een tijdje hebt laten liggen.

ik doe het verder hetzelfde, gewoon hele rustige zaagbewegingen maken.

3

Ik heb ook een taart zaag (gekocht in de online-shop) het kapsel eerst flink laten afkoelen en dan 'zagen' is beter voor goed resultaat. ;) Deed t in t begin vrij snel nadat ik m uit de oven had gehaald zodoende heb ik al wat kapsels versleten. :P

goed laten afkoelen totdat die helemaal koud is, en rustig zagen.

Succes! groetjes, Kleine mama

4

Ik snij met een mes. Ik had altijd ruzie met de taartzaag :mad:. Zorg dan wel dat je mes (het lemmet) lang genoeg is.
Ik vind dat je met een mes makkelijker kan zagen. Ik gebruik wel een broodmes.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

nachtje in de vriezer doen!

6

Of een nachtje in huishoudfolie bewaren. Dan is hij niet meer knapperig aan de buitenkant en snijdt het makkelijker. De eerste keer snijden dan de taart op zijn kop en de andere kant snijden.

Groetjes Marlies

7

Ik gebruik altijd de taart zaag. Snij eerst 1 laag er af.
Dan leg ik die ernaast en zaag ik resterende deel nogmaals door

8

ik gebruik ook een taartzaag maar wel met ribbeltjes erop zeg maar
heb er ook nog een liggen met een gladde draad maar daar kan ik echt niks mee.

9

Ik snijd met een mes en steun daarbij op een doosje of bakje van de goede hoogte. Anders gaat 't geheid scheef.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!