Re: Wat is JOUW manier van rozen maken?
Tijd om eens thuis te gaan oefenen dus!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Wat is JOUW manier van rozen maken?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Tijd om eens thuis te gaan oefenen dus!!
Help, ik wil roosjes oefenen, maar ik moet kastjes verven!!!! Dilemma dus..........
h
ARNHEMS MEISJE 2008 schreef:h
groetjes,
Marije
Die manier van Carin heb ik geprobeerd en werkt goed en gemakkelijk. Rolroosjes ook goed te doen. Heb nog wel ruzie met mijn petal cutters maar dat moet ik maar eens met flower paste proberen ipv fondant.
kwam er wel achter dat een schuursponjes (de zachte kant) prima werkt ipv een flower pad.
Als ik rozen spuit doe ik het op een chineeseetstokje, haal ik er met een schaar af en zet hem zo op de taart.
zo'n stokje draait voor mij makkelijker dan een rosenail.
dit idee heb ik van youtube
http://www.youtube.com/watch?v=I1x2pkILr_g
echt waar het is even oefenen maar mij lukte het na een paar al heel goed
Pooh schreef:Bolletje pletten, randjes dun maken en dan blaadje voor blaadje om een kegeltje.
idd ik ook, en dan ook nog in de volgorde 1 blaadje rondom, dan 3 en dan 5. De buitenste iets lager inzetten, dan word ie wat wijder! snappen jullie het nog??!
Zo dus
Ik heb ook die van Carin gedaan en dat ging goed. Het lukte me alleen niet om de roosjes wa verder open te maken waardoor ze redelijk gesloten waren.
Als ik rozen spuit doe ik het op een chineeseetstokje, haal ik er met een schaar af en zet hem zo op de taart.
zo'n stokje draait voor mij makkelijker dan een rosenail.dit idee heb ik van youtube
http://www.youtube.com/watch?v=I1x2pkILr_gecht waar het is even oefenen maar mij lukte het na een paar al heel goed
Wow dat gaat razend snel op het filmpje.
Wat voor spuitmondje wordt er gebruikt en wordt het met royal icing gespoten??
Volgens mij lukt me dat nooit maar misschien is het wel leuk
om eens te proberen.
Wow dat laatste youtube filmpje! super snel! en wat makkelijk..
maar wordt het met royal icing gemaakt?!
volgens mij is het een plat spuitmondje!
volgens mij is het botercreme.(buttercream roses)
pfff das snel !
neem ik een bal marsepein, die rol ik tot een worstje, snij ik in 11 stukjes. Dan maak ik een kegeltje, het eerste blaadje maak ik van 2 stukjes (goed platdrukken tussen een bakpapiertje), die doe ik er dan omheen, en dan vervolgens worden alle andere stukjes ook platgedrukt tot blaadje en erhoverheen gedaan (elke keer een klein stukje overlappen)
Zo doe ik het meestal, ook als ik kleine roosjes wil maken. Als ik heel veel roosjes moet maken, steek ik rondjes uit, leg die overlappend naast elkaar, oprollen en over de helft snijden. Dat gaat net wat sneller.
En ook ik kan niet spuiten...
*)
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Wat is JOUW manier van rozen maken?