Onderwerp: voor het eerst..

Hallo allemaal,

Ik ben op dit forum gekomen toen ik op zoek was naar een bruidstaart.
Er komen vanmiddag wta mensen langs dus ik dacht even creatief ook een taart te maken. Alleen natuurlijk vele te weinig ingelezen :)

De taart is prima gelukt (teminste, hij is goed gerezen..nog niet geproeft) en ik heb bonbonbloc vulling gemaakt. Toen wilde ik hem bekleden met marsepein...
Op de site van de winkel stond dat je voor een ronde vorm van 25 cm genoeg moest hebben aan 500 gr. Nou ik heb me helemaal wezenloos lopen rollen...maar net aan genoeg heb een hoop gepruts. Ook moest je het van te voren kneden..maar tot wat moet je kneden? het werd een beetje plakkerig toen ben ik gestopt.

Toen heb ik gewoon de marsepein op de taart gelegd...blijft helemaal niet plakken...had ik er iets onder moeten doen?

(jullie liggen nu waarschijnlijk ondertussen in een deuk)

Ik had ook kant en klare bloemetjes (simplek beginnen toch ?:) ) maar hoe moeten die blijven zitten? Ik heb wat marsepein gekneed tot het plakte en het daar maar een beetje mee vast gezet.

Ook heb ik er een lintje omheen...maar hoe gaat die vast ?
Ik heb er maar een strikje van gemaakt maar is volgens mij niet de bedoeling :D

Ik zal vanmiddag proberen een foto erop te zetten.

Iemand tips voor de volgende keer?

alvast bedankt!

2

Re: voor het eerst..

Links bij de FAQ staat alles precies uitgelegd.

3

Inderdaad...veel lezen en blijven oefenen, dan komt op een gegeven moment alles goed :D

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

4

Er staan inderdaad supergoede beschrijvingen bij de FAQ!
Ps. ik ben wel nieuwschierig naar je foto ;) maare... je hoeft je niet te schamen hoor, zo zijn we allemaal begonnen! dus gewoon plaatsen en dan krijg je zeker tips als je dat wilt!

5

Kijk of je ergens een workshop kan, maar pas op, je hebt zo het virus te pakken :)
Verder veel lezen op internet en filpjes op youtube bekijken.
Ben ik ook steeds aan het doen, ben ook nog maar een beginneling.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Aah daar staan alle beschrijvingen...
ik wist dat ik ze ergens gevonden had een keer...maar inderdaaad FAQ is wel een logische plek :) Ik ga nu even kijken hoe ik de foto er op krijg :D

http://94.100.114.80/644100001-644150000/644110801-644110900/644110870_5_loMx.jpeg

hier doet de foto het..andersstaat hij op mn hyves http://priscillaserena.hyves.nl
Schaam me wel een beetje om hem ook op hyves te zetten maar anders kan ik hem hier ook niet laten zien ;)
Nou ik zal wel laten weten of hij eetbaar is geworden...want als de de FAQ zo lees mag ik blij zijn dat er nog een taart in te herkennen is :D

@ Boska: het ergste is nog dat mijn vriend en ik helemaal niet van taart houden, maar het maken vind ik wel leuk :D

9 Laatst bewerkt door partycakes by jose (10-07-2009 14:50)

Ik moet toegeven dat ik even heb moeten gniffelen. Ook heel herkenbaar van mijn eerte keer.

Ik heb daarna een workshop gedaan en veel gelezen en toen ging het een stuk beter maar pas op..... als je het virus hebt kun je er niets meer aan doen. Preventief inenten heeft ook geen zin!!!   :lol:

Groetjes Jos

10

WouterenPriscilla schreef:

Hallo allemaal,

Ik ben op dit forum gekomen toen ik op zoek was naar een bruidstaart.
Er komen vanmiddag wta mensen langs dus ik dacht even creatief ook een taart te maken. Alleen natuurlijk vele te weinig ingelezen :)

De taart is prima gelukt (teminste, hij is goed gerezen..nog niet geproeft) en ik heb bonbonbloc vulling gemaakt. Toen wilde ik hem bekleden met marsepein...
Op de site van de winkel stond dat je voor een ronde vorm van 25 cm genoeg moest hebben aan 500 gr. Nou ik heb me helemaal wezenloos lopen rollen...maar net aan genoeg heb een hoop gepruts. Ook moest je het van te voren kneden..maar tot wat moet je kneden? het werd een beetje plakkerig toen ben ik gestopt.

Toen heb ik gewoon de marsepein op de taart gelegd...blijft helemaal niet plakken...had ik er iets onder moeten doen?

(jullie liggen nu waarschijnlijk ondertussen in een deuk)

Ik had ook kant en klare bloemetjes (simplek beginnen toch ?:) ) maar hoe moeten die blijven zitten? Ik heb wat marsepein gekneed tot het plakte en het daar maar een beetje mee vast gezet.

Ook heb ik er een lintje omheen...maar hoe gaat die vast ?
Ik heb er maar een strikje van gemaakt maar is volgens mij niet de bedoeling :D

Ik zal vanmiddag proberen een foto erop te zetten.

Iemand tips voor de volgende keer?

alvast bedankt!

Ik zou zeggen: workshopje!!

Maar je taart ziet er gezien alle onduidelijkheden best ok uit hoor. Veel oefenen helpt ook!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

11 Laatst bewerkt door WouterenPriscilla (11-07-2009 16:56)

Ben weer een taart aan het maken :)

Heb ik het goed begrepen dat als ik een taart maak (jam als vulling, bekleed met zelfgekleurde )fondant dat deze niet in de koelkast moet?
Hij is voor morgen.

Alvast bedankt !

12

heb je goed begrepen, wanneer je taart of vulling geen melk bestanddelen bevat hoeft hij niet gekoeld.
Let wel, banketbakkersroom ofwel gele room (ook als je de poeder aanmaakt met water) bevat wel melk dus in de koeling.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

13

maar het mag wel :) maar het hoeft inderdaad niet!

14 Laatst bewerkt door WouterenPriscilla (11-07-2009 21:00)

http://94.100.114.16/645450001-645500000/645485401-645485500/645485493_5_cEPq.jpeg

http://94.100.114.15/645450001-645500000/645486501-645486600/645486579_5_WQci.jpeg

Het moet een berglandschap voorstellen. Mannetje onderweg naar de met
sneeuw bedekte top :)

Toch maar eens spulletjes aanschaffen om dit soort dingen fatsoenlijk te kunnen doen :D
Ik krijg die rand gewoon niet mooi...ik blijf plooien overhouden...

15

je hebt wel leuke ideeen

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

16

hij is toch leuk geworden?!!
En die randen is kwestie van oefenen en vaak taartjes maken, je zult zien dat het steeds beter gaat.